tisdag 2 november 2010

Jag har tänkt på en sak:)

... i kväll har vi varit och kollat på en bil vi ev ska köpa. Tyvärr hade bilfirman redan stängt när vi kom dit... men vi kollade bilen noga utvändigt i all fall! - den var hur fin som helst! Efter vi kollat bilen åkte vi och köpte hem indisk mat :) Man fick fylla en frigolitkartong med så mycket mat man ville från deras buffe för ca 75 spänn:) Sen åkte vi hem till oss och tog Andrej med oss och delade på en vinflaska. Väldigt trevligt!

Eftersom lite vin flyter i mitt blod så flummsurfar jag lite på nätet och kan inte låta bli att titta på Shawn Mullins på youtube;) Kommer då att tänka på hans senaste stora hit som spelas på radion hela tiden i USA - vet inte hur det är i Sverige ? Den heter "light you up", och det är några rader i den låten som får en att tänka till och fundera på vad han sjunger egentligen - everybody wants a puff of your pipe dream everybody wanna a lick of your ice cream  ;)


Det går inte att låta bli att fnissa lite och associera till drogliberialism.... Vilket får mig att tänka på att flertalet gånger jag har varit och storhandlat här i Ann Arbor så har det spelats gammal flummig flower power musik :) i högtalarna. Jag har funderat lite på om det är slumpen eller om de har någon gammal hippie som är volontär för strormarknadsradiokanalen :) Hur ofta hör man Strawberry alarmclock's "rainy day mushroom pillow" liksom? Det är en av de stora anledningarna till att jag gillar USA - allt är möjligt :) ...den känslan har jag ;)

2 kommentarer:

  1. Var var det röstade om att legalisera marijuana? Californien? Konstigt att det inte gick igenom
    Harriet

    SvaraRadera
  2. Där ser man :) jag hade missat att det blev nej! - det var väl lika bra kanske:)

    // Gabriella

    SvaraRadera