tisdag 9 november 2010

Painting class

Jag har varit på International Neighbors Painting Class :) Jag, fem japaner, en indier och en amerikan. Det var riktigt roligt faktiskt, det var väldigt länge sen jag målade! Vi skulle måla med vattenfärger och motivet var äpplen!

Är det någon som vill köpa min målning så är jag villig att sälja om priset är rätt;) (Pengarna går oavkortat till vinterdäck till mustangen= )


När vi var klara visade läraren upp allas konst och komenterade det som vart bra och det som var mindre bra! Det som var bra med min målning var att den var väldigt färgstark! Mindre bra - alla amatörsmässiga misstag :) Haha. 
De andras målningar var fantastiska! Det visade sig att samtliga japaner pluggat konst på universitetet, och en av dem var till och med konstlärare, amerikanen och indiern tog konstlektioner, och läraren har målat i åratal:) Tur att jag inte lider av prestationsångest och mindrevärdskomplex! Kul var det i alla fall!  
Det som är bra med konst är att det faktiskt kan se ut hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar