tisdag 16 november 2010

MMM

I går var jag till en liten polsk mataffär som jag har hört ryktas om :) Mitt mål var att köpa polska piroger "polskie pierogi", och speciellt den ryska sorten fylld med färskost och potatis är en av mina absoluta favoriträtter. Man äter dem med stekt lök och bacon och smaken påminner en del om kroppkakor fast godare :) I affären fanns det massor av olika "pierogi" att välja på och jag köpte de ryska, och även en sort som är fylld med söt färskost som man äter med smält smör och kanel :) MUMS så goda alla piroger var, precis som hemmagjorda!! Tydigen kommer de från det här företaget! 
Ett  litet företag i Chicago som tillverkar polsk mat :)

Undrar om samma sak skulle gå hem med köttbullar?! Tänk er Gabriellasköttbullar för den amerikanska marknaden ... eller sill eller surströmming ;) Kanske en riktigt bra affärside?


Bild lånad från internet

                                                     Ryska piroger med lök och bacon

4 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när jag läser dina inlägg! Jag får reda på vad som händer i era liv och hur ni har det. Så sluta inte med det. Snart är det december och här hemma är det kallt och grått så njuuut av värmen. Hoppas det har kommit lite vit snö tills ni kommer hem så att ni får njuta av riktig vinter och inget snöslask. Har ni bokat resa t&r än? vet ni hur länge ni blir hemma? =) Saknar er och längtar tills ni är hemma igen. Vi kan väll höras på skype i helgen? Kramar i massor syster Karin

    SvaraRadera
  2. Åh jag dör va gott! avis

    SvaraRadera
  3. Vad gullig du är Karin! :) Jag tycker det är jättekul att du läser!! Vi åker den 22 Dec, framme den 23e på morgonen:) Tror vi blir kvar ca en vecka in i Januari, men ej bokat än ;)Det är lite kallare här nu 9 grader bara. På Tors pratas det om snö ... och vi som bara har sommardäck än :( Vore kanon med Skype i helgen! Kramar

    SvaraRadera
  4. Karro! Jag vet!! Det var såååå gott... önnu godare i dag till lunch när det var uppvärmt!! Så glad att jag hittat affären. Har typ 8 sorters pieroger till att prova ... och de har budyn och vegeta ;)... och korv och pannkakor osv ... ;)

    SvaraRadera