tisdag 19 april 2011

'cause I'm gonna try for the kingdom if I can

Jag har lääääännnnggggggeeeee trott på tankens kraft och positivt tänkande :)  Ända sedan vi flyttade hit har jag tillbringat många timmar med att lyssna och läsa "law of attraction" relaterat material ;) Jag har massor av kunskap om hur det fungerar. Men hittills har det saknats en viktigt ingrediens för att det ska hända något på allvar... och det är passion, jag har inte haft någon stark eller specifik önskan angående något särskilt. Men nu jäklar ska det bli ändring på det! Jag tänker aktivt och medvetet jobba med LOA och göra allt jag kan för att få resultat. Efter en månad kommer jag utvärdera och se vad som hänt:)

LAO (law of attraction) handlar i första hand om att MÅ BRA och VARA LYCKLIG. Genom att känna dessa känslor drar man till sig mera lycka och glädje vilket leder en automatiskt till det man vill ha :) Självklart kan man inte vara superlycklig jämnt, vilket man inte behöver heller. Genom att vara olycklig eller missnöjd tar man reda på vad man INTE vill ha, och då blir det lättare att känna vad det är man vill ha.  Genom negativitet kan det även födas en drivkraft att nå något positivt. Men så länge man är negativ så är det svårt att få något positivt  att hända, därför måsta man vända den negativa känslan innan man kan börja dra till sig bra saker :) Så i det stora hela så är det bra att må bra så ofta som möjligt!

Det bästa sättet att må bra är att sträva efter "the best feeling thought", det vill säga den bästa känsla man kan känna för stunden. Om man inte kan känna glädje och lycka kan man alltid försöka hitta en mindre negativ känsla. Om man alltid strävar efter bättre känslor så tränar man sig själv att bli positivare :) Detta försöker jag att tillämpa hela tiden, och jag gillar faktiskt iden eftersom den inte kräver att du ska bli superlycklig på en gång utan att du bara ska göra så gott så gott du kan , och göra en liten förbättring i ditt tankemönster. Vilket i det långa loppet leder till en större förändring :)

För att sedan få något konkret att hända så måste man känna känslan av att redan ha det man vill ha!! Så om det är en perfekt kropp eller nytt jobba man vill ha så ska det redan kännas att man har fått det! Man behöver inte gå in i detaljer och företälla sig jobbet i detalj. Utan det handlar enbart om KÄNSLAN. Man kan använda tidigare livserfarneheter för att komma i rätt känsla. Exempel känna efter hur kul det var att ha arbetskamrater och hur tillfredställande det var att göra bra i från sig. Eller vilken lycka det var att få jobbet man sökt. Sen kan man försöka hålla kvar känslan och försöka känna efter hur man skulle må NU om detta  var ens verklighet. Man för absolut inte känna saknad eller bitterhet över att inte ha något, då är man fel ute.

Självklart kan man var aktiv och söka jobben, men så länge man inte är i "rätt" sinnestämning är det svårt att få dem, så det viktigaste är faktiskt känslan :)

Jag har inte tidigare varit konkret med något som jag vill ha utan det har varit mer en allmän känsla av att må bra, dvs lite mellanmjölksaktikt haha. Men ju mer passion man lägger i känslan detsto mer "powerful" är den. Så jag tänker faktiskt skriva ner vad jag vill och varje dag känna att jag redan har det!

Det ska hela tiden kännas bra, enligt LOA så finns det "bara" två känslor, och det är bra eller dåligt, medströms eller motströms. Känns det som en kamp så är man inte på rätt väg. Då är det bättre att närma sig från en annan ståndpunk eller att tillfälligt släppa det. Om något orsakar stor stress så måste man släppa det eller hitta ett annat sätt. Man kan inte både vara en del av problemet och en del av lösningen.

Okay, idag kör jag i gång på allvar med the Law of attraction! yyyyyyyyyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

3 kommentarer:

  1. Jag kommer med spänning att följa din månad. Jag tror verkligen på detta tankemönster. Du själv är också den enda som kan påverka dina tankar, ingen annan gör det åt dig. Som sagt, blir spännande att se...
    "To be in joy, take a few minutes each day and intentionally send love to everyone you know, and to the world. Really intensify the feeling of love and peace in your heart first, and then feel that love going out from your heart to everyone. The law of attraction matches the frequencies you send out, and will return the love to you multiplied. When applied deeply and correctly this exercise can completely change your life, and at the same time touch the lives of many."

    Dessutom tror jag också på kärlekens kraft.
    Kram kram från Swedala

    SvaraRadera
  2. Maria :) hahaha, Känns som jag inte har något val:) så det är bara att köra hårt ;))

    Enligt LOA så är glädje och lycka kärlek. När man ser på någon/något med glädje så är det samma känsla som kärlek... så egentligen är det kärlek man sänder ut:) Vad flummig jag låter hahaha. Men allt positivt är på sätt och vis kärlek I guess

    ... Men du har helt rätt med ditt citat/exercise ;) Tack för påminnelsen:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag säger "Gilla" i sann Facebook-anda!
    Det finns inte mycket som är så sunt som att ta tag i sina känslor och verkligen bestämma sig. Du är verkligen klok!!

    SvaraRadera