söndag 24 april 2011

Mad World

And I find it kind of funny, I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
I find it hard to tell you, I find it hard to take
When people run in circles its a very, very
Mad world, mad world, enlarging your world
Mad world

(Mad World, filmusik från Donnie Darko)




Bilden är i från Fredric Mejier Butterfly Garden. Statyerna påminner mig så mycket om filmen "Donnie Darko". Donnie är en tonåring som ser en figur i en läskig kanindräkt som ingen annan ser. Filmen är en vacker bizarr historia och en mix mellan drama/mystery/sci-fi. 


Precis när Erik och jag träffats så visade han filmen för mig, han tyckte själv att den var väldigt fascinerande. Jag tyckte också att den var fruktansvärt bra, och jag fastnade även för låten "Mad World" som är med i filmen. Jag minns att känslan av filmen hängde kvar som en mystisk underbar dimma över mig den sommaren. Den sommaren var så magisk på flera sätt. Mest för jag träffat Erik förstås :) Det är så många känslor involverade när man blir förälskad och lär känna en ny människa, förhoppningar, rädslor, fjärilar i magen :) 


Hur som helst så fastnaden jag för statyerna, de gav lite av den där känslan av surrealism som gör att man aldrig vet vad man har att vänta av livet:) Känsla av "excitement"  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar