torsdag 9 december 2010

- 15 grader Celsius

You can't see it but you feel it :) Vad hände med värmen ?! Frös en del i natt trots att jag hade kläder i sängen:) ... misstänkte att det var kallt vilket det också var:) Men det gör inget att det är kallt för det blir snart varmare, och dessutom skiner solen!

Sista tiden känns det som det har varit full rulle - med mina "hemmafru"  mått i alla fall :)  Jag har haft massor att göra. Jag har träffat och umgåtts med massor av människor - vilket är fantastiskt roligt! Så mycket folk som jag mött under tre månader i USA träffade jag inte ens under mina fem år i Linköping;) - ok då, under sjuksköterskeutbildningen - men då var jag så upptagen med att bara umgås med Erik så jag tackade nej till massor, vilket jag ångrade sen. Nu försöker jag göra tvärtom - tacka ja till det mesta!

I dag ska jag försöka städa lite , trots däcken som fortfarande står i vägen mitt i vardagsrummet :)  I kväll ska vi på "Scandinavian christmas party". Det finns tydligen en skandinavisk klubb;) och i kväll har de någon form av luciafirande och knytkalas = buffe :) Jag har tänkt att är man i USA ska man försöka passa på att umgås med amerikaner och andra nationaliteter. Svenskar och skandinaver har vi gott om i Sverige:) Ska tydligen finnas en SVEA förening här också:) ... men vet inte om jag känner behov av umgås med svenskar ;) ... kanske om ett år eller så ;)  ... men självklart är personen viktigare än nationaliteten ;) så om någon trevlig svensk person vill hänga med mig så ställer jag upp!

Men lite skandinaviskt julfirande kan vara mysigt, speciellt när vi nu efter väldigt många om och men bestämt oss för att inte åka till Sverige över jul. Om någon känner att de kommer att sakna oss outhärdligt mycket - så är ni mer än välkommna att komma hit och fira =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar