tisdag 21 december 2010

Grattis Erik ...

... till ditt "American driver's license"  Erik körde upp och klarade sig galant! Det enda var att bilskrället var lite svår att fickpakera mellan konerna. Bilen ger inte sken av att vara så stor eftersom den är låg, men det är den! Så nu har Erik amerikansk körkort, nu är det bara jag kvar ;) ... Jag har ju mest använt passet som legitimation, i bland har det svenska körkortet funkat;) ... Roligast var det på Macys när expediten godtog körkortet men undrade: Where is the state? Jag: No it's a Swedish license, we don't have states, only cities:) Expediten såg helt frågande ut och jag förklarade igen att det var svenskt, inte amerikanskt. Hon bad mig vänta och gick och frågade en kollega om hon såg var staten stod :)

Annars har vi det mysigt och skönt här, ätit biff, druckit eggnog och kollar tv/ Erik kollar mest på sin nya leksak, en androidtelefon :) Vi funderar även på när vi ska klä granen egentligen ... nu har vi en naken gran mitt i vardagsrummet, känns helt naturligt, ungefär som en palm, men försvenskad:) Synd att man inte kan ha granen året om, det är så mysigt =)

1 kommentar: