onsdag 29 december 2010

Skating

I dag på eftermiddagen mötte vi upp Eriks arbetskamrat Jiri och hans två döttrar Angelina och Lucy för en skridskotur i Buhrs Park :) Jag åkte mycket skridskor när jag var mellan 4-7 år, men minns inte att jag åkt så mycket efter det:) Erik däremot påstod att han inte åkt skridskor på 15-20 år, men åkte som värsta proffset. Så antingen är han tidernas naturbegåvning eller så ljuger han ;)


Efter det blev vi hembjudna på mat och umgänge hem till Jiri och hans gravida fru Vladka :) Vi hade väldigt trevligt och blev impade över hur härliga ungar han hade;) ,,, sådana barn som nästan får en att vilja skaffa egna ;)

Kul var det i alla fall, och vi kommer nog göra om det någon gång i vinter, övning ger dessutom färdighet, och som synes på bilden så är inte min "svan" fulländad än :)

2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst hela decembersbloggande. Känns skönt att ni har det bra.
    Kram till er båda och ett GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  2. Tack sa mycket! :) Den svanska julskinkan, prinskorvarna, ost, julmust och glogg bla... kommer fran en scandinavisk affar vi har har i narheten av dar jag bor...:) Har nog blivit liiiiiite bortskamd den sa nara..lol Ar ratt dyrt dar dock... menmen! Har hjalpt till dar lite extra sa brukar fa lite rabatt dar..:)

    Yes, vi fick lite mer sno an vad som syns pa bilden... tror dock en del borjat tynat bot nu, har aven hort att det ska regna pa sondag... men helen efter kommer det en vanda igen med mer sno... Hur ser det ut dar ni bor?

    Nyar later spannande! Hoppas ni far det kul ikvall!! Sjalv ska vi pa liknande hem till en gammal high school kompis till min pojkvan... blir nog runt10-12 pers dar emd skulle jag tro... kanner dock alla utom 2kanske.. strax innan midnatt tankte vi ga ner till en av barerna och ringa in det nya aret. (Dom bor precis runt hornet darifran i stort sett). Ska bli kul! Har inga nyarsloften an dock... vet inte om jag kommer ha nagra heller for den delen...haha. Har du nagra?

    Gott nytt ar foresten!!! :)

    SvaraRadera