söndag 26 december 2010

Nu är Julen snart slut :)

Vår gran är så perfekt så den ger sken av att inte
vara äkta, men det är den!
Vi har haft det bra i jul :) Massor med mat! Och då menar jag MÄNGDER, jag råkade laga mat till ca 15 personer tror jag:) Det är först i dag som jag tycker att maten smakar bra över huvudtaget. De andra dagarna har jag nästan mått illa av att titta på den.

Det mesta smakar helt okej, blev besviken över att jag inte hittade färska rödbetor till rödbetssalladen, och att den gravade laxen blev alldelles för gravad och smakar enbart saltkar:(
Jansson blev god i alla fall och köttbullarna :) Igår bjöd vi över Sandra och Shaun på svensk julmat. De var snälla och tyckte att allt var jättegott, även den hemmagjorda pastejen ;) Godast tyckte de att saffranspannkakan var.

Självklart fick jag lite hemlängtan på julafton hahaha :) Jag som hade varit kall innan och tyckt att det bara vara någon månad sen vi träffade alla :) ... Vi skypade med Eriks familj där vi brukar fira jul, och visst saknade vi allla massor!! Tänkte också på vår fina gamla lägenhet mitt i Linköping med utsikt mot domkyrkan :) Här har julen varit grå, ingen sol, lite snö och mest grått. Men vi har faktiskt haft det trevligt ändå :)

I dag har jag spelat " Angry ducks" hela dagen! Så fantastiskt underhållande!

1 kommentar:

  1. Ja, jag horde det... det ar sanslost vad sno de har pa vissa stallen! Horde aven att snon har tagit sig ner till Atlanta, GA... vilket var 128ar sen sist! Idag kom snon hit iallefall... borjade snoa i morse och hallt pa heeela langa dagen! Har fatt en hel del maste jag saga!

    brukade gilla vintern hemma i sverige, men har har jag blivit lite "anit" maste jag erkanna... just bara for att amerikanarna blir som forlamade har tror jag! Har kan det aldrig bara snoa, utan ordet storm ska ALLTID vara inblandat! Sen vet de inte hur man kor i sno, stanger skolor, affarer, ja rubbet! Det ar nastan lite skrattretand i bland! menmen...

    Any plans for nyar da??

    SvaraRadera