fredag 17 december 2010

Yesterday

I går var vi alltså "the Ark" igen :) Vi var där med Sandra och hennes man Sean och hade jättetrevligt! Vi lyssnade på Trinidad Tripoli Steel Band :) Musiken kan beskrivas som reggae och calypso: Det var väldigt rytmisk och glad musik och fick en att tänka på palmer och stränder. Mot slutet av konserten lyckades de få en del av publiken, inklusive mig och Sandra att ställa sig upp och dansa:)

Till skillnad mot förra gången vi var på the Ark så var det gott om platser, och vi valde att sitta närmast scenen :) ... vilket gör att jag är halvdöv idag känns det som.

Middag i går intogs på bd's Mongolian Grill:) Det är ett lite speciellt ställe eftersom du får själv plocka i hop en tallrik med mat som du tar till en gigantiskt grill i mitten av restaurangen där det står flera kockar som sen  grillar maten åt dig :) Jag måste erkänna att jag inte fattade någonting när vi först kom dit. Men de har som en buffe av kött, fågel och räkor. Och även en separat buffe av fräscha färska grönsaker, och ett tredjebord med massa såser och kryddor :) Det finns även receptkort som du kan följa eller så kan du göra som jag och plocka av det du känner för:) Maten var jättegod och du får äta så mycket du vill för 12 dollar :) Nackdelen är att det ör ett lite rörigt och högljutt ställe. Erik var missnöjd över att de inte blandade i kryddblandningen bättre när de grillade, delar av hans mat blev superduperstark. Tyvärr glömde jag kameran hemma, annars hade jag kunnat visa hur trevligt allt var :)

I dag har jag skjutsat Erik till jobbet, han skulle egentligen fått skjuts av sin chef, som bor ett kvarter bort, men hon kom på att hon skulle på möte på centrala campuset. Sen har jag lovat att ta emot ett paket som Erik beställt så jag får lov att hålla mig hemma tills det kommer :)

1 kommentar:

  1. Ahh, dar ser man. Kommer ni bli kvar har pa obestamd tid da? HAr du vart i USA forut? Trivs du bra?

    Sorry for alla dessa fragor pa en gang... lite nyfiken bara..:)

    Blev inte sa mycke av snon som kom..:( men ska snoa nu pa sondag och mandag en hel del har jag hort... hoppas den haller sig kvar till jul... vill ju ha en vit jul! :)

    SvaraRadera