lördag 4 december 2010

Lussekatter

Jag har försökt baka lussekatter :) Första gången jag bakar i USA :) Vi har väldigt liten frys,och jag är lite rädd för att behöva äta upp det jag bakar eftersom det som sagt inte får plats i frysen:) Men jag provade i alla fall att göra en halv sats lussebullar.... vilket var lite knepigt eftersom mjölet är helt annorlunda här, utspätt på något vis. Vanlig färsk jäst finns inte, så jag använde torrjäst - för första gången ever ! Bullarna vägrade jäsa först, men i ugnen blev de lite större i alla fall - eftr tre gånger så lång tid som det står i receptet, kan det bero på gasen? Jag hade inga russin hemma heller, så jag hackade lite katrinblommon i bitar hahaha. Men de smakade rätt bra i alla fall, och vi har något att ta med när vi ska på teparty hos Helga i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar