fredag 10 december 2010

Skitsnö

I natt snöade det några cm :) Vilket är helt ok. Problemet var när Erik skulle till jobbet. När han körde dit gick det bra, de hade sandat vår gata lite grann och saltat de större vägarna - No problems. När jag skulle köra hem bilen från Eriks jobb gick det hyfsat fram till ett par korsningar innan vår gata, mustangen började spinna som en katt i en pytteliten uppförsbacke i en korsning, men visst det gick! - Fram till vår sandade lilla gata Hiscock, där var det nu mest snömodd, och när jag skulle köra upp förr uppfarten gled jag åt sidan och bakåt och det gick inte alls att styra! Jäkla automatlåda och skitdäck, och bakhjulsdrift!- har alltid varit emot! Jag lyckades efter lite om och men rulla bakåt och försökte glida ner längs gatan och parkera efter kanten hahahaha, jovisst vad fint det gick:) Står nu i någon form av T-korsning men på den delen som inte är korsningen, och hoppas att det är ok. När snön smällt lite kan jag överväga att flytta bilen haha.

Det värst är att jag tror inte Erik tror mig för han hade inga uppförsbackar när han körde. ... och jag erkänner - Erik är en bättre förare, (han läser inte bloggen, erkänner därför det - but don't tell him ;) ... men det var verkligen snorhalt, och mustang med sommardäck är ingen vinterbil! Jag säger bara cougar!! det var en bra vinterbil det! Med cougarn hade det varit en barnlek!

I går var vi ju på Scandinavian Christmasparty :) Det var jättetrevligt! Jag var lite tveksam när vi först kom dit, men vi hamnade med ett gäng härliga människor. Bland annat en supertrevlig amerikansk tjej som hade bott i Sverige i flera år när hennes föräldrar jobbade där. Hon pratade fortfarande jättbra svenska! fast hon knappt  hade någon att prata med här i USA. Dessutom var hon ganska nyutexaminerad sjuksköterska ;) och lovade att låna ut lite böcker till mig. Hon kunde också svara på en del frågor om ur testet för att legitimera sig i Michigan går till :) Kanon!

Vi (mest Erik) prtade även med en svensk kille som jobbade som ingenjör på Ford, och är lite inom samma område som Erik :) Det roliga var att han också hade en mustang, men en sprillans med värstingmotorn =)

... eftersom jag inte tänker ge mig ut på vägarna i dag ;) Så har jag hela dagen på mig att städa:) Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar