torsdag 23 december 2010

Christmas food

Leverpastej som ska gräddas, very chunky ;)
I går lagade jag massor av mat:) Gjorde en sats köttbullar, gravade lax och gjorde leverpastej. Laxen var det lättaste, salt, socker, peppar och dill och så in i kylen. Köttbullarna blev också okej, lite brända och lite för mycket peppar, men de smakade i alla fall mycket, annars är det alltid viss en risk att de blir smaklösa:)

Roligast var leverpastejen, då skulle jag mixa massa lever i små bitar.... vi har bara en elvisp, och jag hade defintitivt behövt något som gjorde pastejen mindre chunky ;) Pastejmixen skvätte över hela köket och över hela mig också för den delen:) Och att jag lagat köttbullar kan ingen ta miste på, igår när jag hämtade Erik efter jobbet så klev han och hans arbetskamrat in i bilen och undrade var köttbullarna var :) Det var lagom mysigt att somna till lever och köttbull os! Tyvärr börjar det lätt lukta mat när planlösningen är så här öppen, i USA är det som sagt vanligt med ett kök som i princip är i vardagsrummet:) Vi kommer ha massor med julmat! Så det är bara att komma hit och äta!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad rolig du ar! "2-3 ar gar alldeles for fort, sa darfor MASTE vi nog langre" :) Bra att du verkar trivas da, istallet for att gatt omkring och haft hemlangtan hela tiden.

    God Jul pa dig forresten! Hoppas du hade en bra dag igar! Sjalv friade jag och min roomate som ocksa ar svensk, en liten svensk julafton har hemma. Jatte mysigt!:)Sen akte jag hem till min pojkvan lite senare pa kvallen och fortsatte julfirandet dar med hans familj. Trakigt men sant sa blev det ingen vit jul..:( menmen, ar ju inte hela varlden!

    Pluggade TV production...:) Gick aven media i gymnasiet hemma sa jag har vart inne pa samma spar ett bra tag nu. Kul! :)

    Ah, ar ocksa ett stort fan av San Fransisco. Sa mysig stad! Ah, sa du har slaktingar i NJ... far du la forsoka ta upp kontakten igen sa du kan komma och halsa pa i stor stan..:)

    SvaraRadera
  2. På vissa affärer finns det Braunschweiger, minns inte märket... men man kan fråga efter det. Lika god som köpt svensk leverpastej! (Om du inte vill göra själv alltså, hemkört är säkert godare, nyttigare oc fetare!)

    SvaraRadera