onsdag 15 juni 2011

Denna Onsdag...

... har inte varit särskilt spännande :) Började med att kliva upp sätta på kaffe och ta fram frulle :) Kaffe och youghurt med solroskärnor, linfrön och stevia :)

Sen skjutsade jag E till jobbet. Eftersom vi är så sena och sega så var jag hemma igen till klockan 9.30 hahaha. Då slår jag på datorn och kollar lite bloggar och mail :) När jag sitter vid datorn märker jag att jag börjar få någon synstörning och lätt huvudvärk. ... japp något migränliknande skit. Tar i alla fall min morgonpromenad med Mia Törnbloms " Självkänsla Nu" i lurarna. Har då suttit och krånglat över musik till Ipoden i säkert närmare en timme. Apple och Linux är inte världens bästa kombination :)

Japp, normalt sett hade jag dissat Mia, men nu är jag öppen för allt inspirerande och motiverande. Till det hör även träningsbloggar, och andra glada drivna människor :) Blondinbella är en favorit :) Allvarligt, jag skulle vara nöjd med 20 procent av hennes drivkraft, hon är grym ju!

När jag kom hem hade huvudvärken eskalerat. Gjorde typ inget i två timmar, förutom att lyssna lite på Ipoden och åt luch. Började må illa och var tvungen att äta något. Åt danska pannkakor som vi hade i frysen, det blev ca 30 kolhydrater, vilket inte är bra egentligen. Men i fettväg hade vi typ ägg, majonäs och baccon. Och tanken på att äta detta fick mig att må ännu värre. Åt även två ägg eftersom pannkakorna är små och runda som stora köttbullar, men inte så mättande. När jag ätit och mådde bättre duschade jag, klädde på mig och sminkade mig. Åkte sedan till Krogar och handlade mat. Sprang in en sväng på Tj Maxx och testade några kilklackssandaler. Michel Kors och ett par italienska. De var nedsatta från 120 och 300 till 29, respektive 49 dollar. Osöker på om de skulle vara tillräckligt sköna att gå i och köper  därför inga skor.

Kommer hem, planterar äntligen ner några blommor i en kruka utomhus. Tar hand om tvätten och tvättar ett par maskiner. Skypar med Erik som är hungrig och vill hem. Lagar fetaostkyckling med sötpotatismos och rivna morötter. Vi äter och dricker kaffe. Sen ringer Erik supporten eftersom min dator pajjat, eller ja, högtalarna funkar inte. Samtalet tar närmare en timme. Jag kollar på tv och Erik styrketränar. Sen spelar jag "Little big Planet"... fram till nu :) Nu är det sängdags, och jag kanske kollar lite på kändisarnas " Halv åtta..."

När jag sen har jobb och klagar över hur mycket jag jobbar, kan jag läsa detta och uppskatta hur mycket roligare och intressantare det är att jobba framför att vara houswife :) Vissa dagar i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar