måndag 27 juni 2011

Ny Vecka...

Så var det Måndag igen och helgen är slut... snyft. Som sagt gillar helgerna, då känns det som att jag har rätt att vara ledig :) ... eftersom jag var ledig helger på den goda tiden när jag jobbade. Vi har haft en bra helg... Vi grillade i Lördags och drack straawberry daiquires och kollade Magnolia, den var sämre än jag trodde. Vi var också och kollade lägenhetskoplex, Village Green. Det låg supervackert omringat av vatten och stora gräsmattor. Man har antingen stor balkong eller uteplats. Jag vet att lägenheterna är rymliga och snyggt designade. MEN tyvvärr var det väl som man kunde läsa i "reviews" som folk gjort, att hela komplexet såg skabbigt ut utvändigt. Hade det varit i nyskick hade vi kanske flyttat dit, men inte nu!

Igår var vi bjudna på picnic/grill hos Helga med make. Helga är en underbar kvinna från hikinggruppen som kommer från Tyskland men bott i AA sen sjuttiotalet. Hon hade även bjudit in sin granne, och ytterligare lite folk i vår ålder från hikinggruppen. Det var supergod mat och blåfisk?! och forell grillades! De hade en helt underbar trädgård full av grönska och med en lite damm med näckrosor och guldfiskar :) På tomten såg vi små vilda kaniner och en kolibrie. Jag ÄLSKAR verkligen att sitta ute på sommaren, speciellt då det är myggfritt ;)

Hur som helst blev det inte mycket sömn i natt och idag känner jag mig lite seg, minst sagt. Har skjutsat i väg Erik till flygplatsen eftersom han åkt på konferans till San Francisco:-) Känns konstig att vara själv i flera dagar :) Men säkert nyttigt ;) Lyssnar på Mark Levengood som är en av sommarpratarna. Vad bra han är! Gillar verkligen det programmet, det sägs så mycket klokt och tänkvärt!

4 kommentarer:

  1. Snart kommer jag! Ser fram emot besöket.

    SvaraRadera
  2. Mysigt!!
    Trots att jag var hemma med kidsen i början så längtade jag också efter helgerna. Lustigt det där!

    SvaraRadera
  3. Erik: yeah, det kommer bli kanon ;) Räknar dagarna :)

    Suddrik: Ja visst e det, invant beteende :)

    SvaraRadera
  4. Här är det Lördag hela veckan nu när jag har 2 veckors semester varmt 28 grader och myggfritt ser fram emot många inlägg på din blogg nu när du är ensam flera dagar

    SvaraRadera