torsdag 30 juni 2011

Pink (färgen alltså)

I dag åkte jag och shoppade rosa flip flops eftersom jag skulle iväg och bada i Danielas pool. Eller, ja, den tillhör området där hon bor " Geddes condominium". Men hon får ha med sig tre gäster, så jag, Anna och Veronika hakade på. Daniela hade varnat för att golven i duschen inte var så fräcsha, vilket är anledningen till skoshoppingen ;)

Skorna matchar min bikini färgmässigt. Min bikini som är i nyskick fast den är nio år gammal! Det beror på att den är använd ca 5 gånger. En gång när den var nyköpt, en gång i Monterey CA, en gång i Klungsten förra sommaren då det var så varmt så man höll på att avlida, och en gång förra sommaren i den småländska skärgården. Kom att tänka på efter att ha läst detta att det faktiskt i dag kändes bra att visa mig i bikini. Jag är hittills mer fit än förra året ;) och jag är nöjd med min kropp! Det beror inte på att den är perfekt, det är bit kvar hahaha,  utan att jag just nu tränar ganska mycket och har kontroll över situationen och att det faktiskt har visat sig att något jag gör ger resultat! Jag håller med Suddrik om att det är superviktigt att tycka om sig själv och verkligen känna att man duger. Men man kan nå målet genom att gå olika vägar. Enligt Mia Törnblom som jag nu flitigt lyssnat på så är just "självkänsla" att älska och acceptera sig själv, att veta sitt eget värde utan att tycka att man är varken mer eller mindre värd än någon annan.

Men det går inte att komma ifrån att det även grundar sig på resultat... om jag inte presterar något så får jag ju automatiskt dålig självkänsla... Genom att känna att man vågar, och genom att försöka så händer det grejor ;)

Efter ett trivsamt men dock lite för händelselöst år så sätter jag äntligen upp mål gällande träning:) ... och jag inte bara lyckas hålla uppe prestationen, det känns även  roligt! och både självförtroendet och självkänslan växer när jag inser att det  faktiskt händer något!! Det rinner inte ut i sanden ;) Att vara nöjd handlar inte om att vara perfekt. Daniela till exempel är nöjd och tillfreds med sin kropp, och hon är dubbelt så stor som jag :) (hennes egna ord) Jag tror det handlar om att komma dit man vill, och glädje!

På tal om mål så borde jag strukturera upp min karriär också ;) Fick mail ifrån socialstyrelsen idag. De hjälper mig gärna att bekräfta min sjuksköterskelegitimation MEN jag hade glömt att skriva under papprena, och USA är ju lite kinkiga hahahaha.... så de undrade om de skulle skicka tillbaka de utan underskrift eller om jag ville skriva under och skicka nytt ;)  Det är bara att posta nya papper både till universitetet och socialstyrelsen i morgon bitti :) ... så kan det gå när man har för bråttom ;)

2 kommentarer:

  1. Men vad go du är!
    Du är jätteduktig förresten, jag såg ditt inlägg med jeansen, det är inte lätt under sommaren! (Jag äter frukt så det kommer ur öronen...)

    SvaraRadera
  2. Jag äter jordgubbar i mängder ;) haha. Men visst sommaren är en härlig tid att stoppa i sig färska frukter och bär... och glass o smoothies mm ;) För att inte tala om att girlla ... åhhh.

    Men samtidigt är vädret så skönt att det är roligare att ut och gå och springa, bada, och röra på sig över lag :) ... så det går lite jämnt upp liksom ;)

    SvaraRadera