måndag 13 juni 2011

Goals

Det är bra att ha mål :) Jag har varit kass på att sätta upp mål, vilket är synd. Under sjuksköterske utbildningen lärde vi oss att det var superviktigt att sätta upp mål för patienten. Målet skulle vara tydligt, tidsbundet och mätbart, och delmål är bara bra!

Jag tror att även jag skulle behöva mål inom vissa område som :

1. Träning
2. Ersätta mitt hemmafruliv med en framgångsrik karriär

Hmm, det var ungefär vad jag kom på just nu ;) hahaha, men det är stort fokus på de ovan nämnda områderna i mitt liv, speciellt nr 2. Men för enkelhetens skull börjar jag med nummer 1.

Mål med Träning och Motion är:

- Att komma i mina smal jeans och att de sitter skitsnyggt.
- Inga celluliter
- Tvättbrädemage (ok, inte överdrivet men lite)
- Att väga 55 kg
- Att vara fast, och att det inte skumpar någonstans när jag hoppar :)

Hur:

- Att promenera minst en timme varje dag.
- Att minst fem dagar i veckan utöver promenaden träna ca 45 minuter.
Träningen kan bestå av styrketräning/pilates/eller mitt träningspel "Fit in six".

När:

Hm... jag vet inte riktig vad jag väger nu, tror det är runt 60... jag vill inte svälta över sommaren så kanske kan ta det lite lugnt med vikten. Det är häslosamt att gå ner 0.5 kg i veckan så 5 kg borde ta 10 veckor :)

8e Augusti ska jag väga 55 kg och komma i mina jeans :)
Ska även då utvärdera hur mycket resultat det gett på mage och hull ;)

Självklart spelar kosten en stor roll, forsätta så klart med LCHF :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar