tisdag 28 juni 2011

Today is good :)

Det kändes konstigt att vara själv i går, plus att jag var allmänt sinneslö haha:) Men efter lite chat på facebook med Patrik och även med min syster på skype (det var inte igår;) så var läget ändå väldigt bra ;) Kollade på Leila som bakade cheescake i Frankrike på tv4play i sängen och somnade gott :) Vaknade dock av att det luktade skunk mitt i natten och fick stänga alla fönster... som tur var försvann doften fort annars hade jag nog kräkts. Men som jag har förstått så bor det en skunk nästan granne med oss.

Efter en god natt sömn så vaknade jag som en  ny människa i morse i alla fall, råkade få lite för mycket sovmogron bara haha. Normalt sett går jag upp med Erik vid 8 tiden på vardagarna. Men nu åt jag och Erik frukost samma tid fast han ligger 3 timmar efter i Californien ;) Tack vara dagens teknologi vet jag även vad han åt till frukost :) Efter det så var jag ute och powerwalkade och sprang en timme. Vädret är perfek, runt 25 grader med lite friska vindar och solsken ;) Har under de senaste dagarna sett sköldpaddor promenera i gräset och funderar lite på hur snälla de är egentligen? Törs man klappa dem? Jake och Ki-Dan som kommer från Missouri sa att de hade alligatorsköldpaddor som var aggressiva och dödade människor!!?? Helt galet, men de var jättestora med hårt skal, och det var svårt att döda dem pga av skalets storlek och hårdhet så man fick skjuta de mellan ögonen flera gånger för att de skulle dö!

Medan jag var ute och gick funderade jag även på min syrra som sökte  ett coolt jobb som hon aldrig trodde hon skulle få, jobbet har hört av sig och vill att hon ska göra ett test. Hon har visserligen inte fått det än, men i en svag ( eller stark?) stund slängde hon iväg en ansökan bara så där.

När svärföräldrarna var här pratade Eriks pappa om en utbildning som han var sugen att gå. Han vägde för och emot och undrade vad vi tyckte. I helgen berättade han att han var antagen och skulle börja... :) Wow blir så inspirerar när folk är handlingskraftiga!! Kan inte jag bara få en "lidnersknäpp" och göra något fantastiskt oväntat som gör mig förmögen och framgångsrik ?

Nu ska jag göra lite lunch innan jag har en date på skype :) Har varit lite duktig och styrketränat också, känns som jag får jobba lite extra på att hitta formen efter all helgmat hahaha :) Medan jag styrketränade lyssnade jag på massa bra sommarmusik som Gyllene Tider, tomas Ledin och Cornelis ;)
 
Ja du Maud, det var väl en bra uppdatering ;) ? Bara för din skull:) ...njut  nu av semestern och grilla lugnt :) Vi får ta och byta lite grillrecept sen ... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar