fredag 22 oktober 2010

Ännu skiner solen




Efter en ganska seg och kylig förmiddag så masade jag mig ut på en promenad i det underbara solskenet!




Självklart hade jag med mig min lilla Ipod fylld med Bee Gees :)
Faktum är att just nu är rekommendationen att man INTE ska lyssna på musik om man är ute och går eller springer. Detta med anledning av att det under de senaste veckorna har skådats en skummis som åker omkring halvmaskerad i en van och frågar kvinnor efter vägen. Sen vill han även att de ska hoppa in och visa vägen, när de inte gör det följer han efter dem.

Min granne Melida blev utsatt för den här snubben förra Lördagen. Hon hade sprungit iväg till en befolkad parkering, och då hade han vänt. När hon skulle ta registreringsnumret såg hon att han täckt över skyltarna. Hon joggar samma runda som jag brukar gå. Men som Melida sa - blixten slår inte ner på samma ställe två gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar