måndag 25 oktober 2010

Nu är livet snart slut som hemmafru...

... för i kuvertet ligger min ansökan för arbetsvisum I-765.



Jag borde förstås ha skckat i väg den för några veckor sedan. Men jag fick rådet att vänta lite så att man inte verkar för ivrig:) Jag måste i ansökan intyga att jag bara vill jobba för min egen skull och inte för att försörja Erik:)

Ansökan kostar även 2300 kr, och instruktionen för  hur man fyller i den är på 11 sidor!!! De jag pratat med som sökt detta arbetsvisum har bara skrattat och sagt att det spelar ingen roll om man fyllt i rätt eller inte, de skickar tillbaka den i alla fall så man får göra om allt!

Förhoppningsvis får jag jobba om senast tre månader! Jag tror min ansökan kommet bli klar rekord snabbt och smidigt, jag är redo att börja jobba! Watch out America here I come =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar