lördag 23 oktober 2010

GAS

Nu när det bärjar bli lite kallare så går värmen i gång lite då och då. Speciellt på nätterna, och eftersom Erik är en fryslort :) så har han ställt termostaten på 65 grader fahrenheit :)

Första gången jag hörde värmen gå igång så trodde jag det börjat brinna, det var mitt i natten och både Erik och jag vaknade. Vår värme kommer från en gaspanna som står i en skrubb mellan sovrummet och vardagsrummet. När den brunnit ett kort tag går fläktsystemet som sprider värmen i gång och låter nästan lika illa. Värmen kommer sen ut ur ventiler i taket och små luckor i golvet :) Smidigt va ;) (ironi.)

Gaspannan
Här blåser det ut luft :)



 
När pannan gick i gång för ett par dagar sedan satt jag under den här utblåsningstrumman. Först föll en spindel ner på mig - eller mitt papper som jag skrev på. Sen föll en nyckelpiga ner några sekunder senare :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar