fredag 8 oktober 2010

Bandemer

I dag började jag dagen med Doktor Phil ;) för att sedan köra ett pilatespass! Det hjälpte faktiskt att stänga av ljudet och lyssna på Stones istället :) till pilatesvideon. Det blev mycket roligare!

Trots det fantastiska vädret höll jag mig inne till klockan tre eftersom jag väntade fed ex paket! Vi har nämligen beställt ett tryck på canvas. (Äntligen) Sist jag jag beställde via fed ex - min laptop så lämnade de paketet till grannen eftersom jag inte var hemma. Den här gången ville de inte ens ha en påskrift.

Men när den fina canvasen väl kommit gick jag ut i det fantastiska vädret - och det oerhört varma. Jag skulle gissa på att det är väldigt nära 30 grader. Inte så skönt när jeansen klippade fast på låren :(  (Jag vet Thomas! jag ska inte klaga över värmen) Jag fick ett tips om att det låg en jättefin park 10 minuters promenad från mig - Bandmer park. Så nu kan jag ta morgonpromenaden där det är vacker natur istället för att gå till K-mart och tillbaka (dock inte in i K-mart.)

Jag förstår också varför Ann Arbor kan ha ca 140 parker. På min promenad som jag skulle uppskatta till ca 7 km lång sträcka bytte "parken" namn tre, fyra gånger. Det verkar även som att minsta lilla grönområde  fått ett "park" namn. Men jag uppskattar all natur i alla fall ... och trottoarer. Det sägs att Ann Arbor är mer en typsik europeisk stad än amerikansk.

Bandemer park

1 kommentar:

  1. Du får ta kort på canvasen på väggen sen så man får se vilken bild ni valde också :D

    SvaraRadera