tisdag 25 december 2012

... jul igen :)

Vi har en väldigt lugnt och skönt jul :) Inte så märkvärdig ;) Vi har kollat lite film, och i går såg vi på Karl-Bertils jul och Så ska det låta :) Sen har vi förstås ätit massor med mat! Så här i efterhand så inser jag att vi har galna mängder mat hahahaha. Det är svårt att göra väldigt lite av allt, så tillsammans blir det helt enkelt väldigt mycket. Vi har ännu inte provat den gravade laxen eftersom den ska vara fryst i minst två dygn -18 C för att ta död på bakterier. Nu har den varit fryst i 4-5 dygn för att frysen inte har hållt kylan. Inte heller har det blivit ägg med räkor, vilket jag verkligen gilllar, men det har helt enkelt blivit för mycket mat!

En mindre trevlig upptäck är att jag verkligen inte tål kolhydrater. Jag äter normalt väldigt lite carbs, och oftast hälsosamma i from av mejeriprodukter och grönsaker. Nu har det blivit en del bröd och saffranskaka osv. Och jäklar vad mitt humör blir ojämnt! Känner verkligen hur det dalar efter ett par timmar efter måltid och jag känner mig sur och irriterad! Jag sväller upp rätt bra också, och känner hur kläderna stramar efter bara några dagars kolhydratsätande!! Och då äter inte jag några enorma mängder, de enda sötsakerna vi har är filmjölkslimpa och saffranskaka - okay då, glögg och eggnog också, och alkohol :) Men inget julgodis alls! Hoppas att vi snart får i oss all mat så vi kan återgå till en hälsosammare livstil ;) 

En härlig vinterpromenad blev det idag i Gallup Park. I morgon ska det tydligen komma massor med snö, vi får väl se! God Fortsättning på årets sista vecka! Hoppas ni alla har det lugnt och skönt!


2 kommentarer:

  1. Fick ni nån snö?

    Jag kommer att låsa min blogg, men om du vill läsa så är det bara att skicka iväg ett mail till
    aje8996@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh okay, får ta och maila dig :) JApp vi har massor med snö nu :)

      Radera