fredag 28 december 2012

... sista Fredagen 2012

Yes, yes, jag älskar som bekant Fredagar ;) Har i dag känt mig extra duktig som jobbat hela långa dagen medan min make varit hemma och latat sig ;) Väldigt skönt var det att komma hem i alla fall - med helg igen. Fast visst var det skönt att komma ut lite efter en ganska slö julvecka ( jobbade i Onsdags också). Känns som det har varit full rulle på jobbet idag ;) Jobbfronten har egentligen varit ganska lugn senaste tiden. En tant har flyttat till Arizona över vintern, en annan ramlade och bröt sig och var på rehab i en och en halv månad, men nu är hon som tur tillbaka :)

Tredje tanten, hon som det har varit mest förvirring kring, hon som sparkade in grannens dörr ni vet, hon har varit på sjukhus och sen flyttat till annat boende. Vet inte om det är tillfälligt eller för alltid. Fick förresten veta vad det kostar att bo på äldreboende i USA. Tanten som bröt sig hade nämligen helst velat bo någon annanstans eftersom hon tycker hon behöver det, nu kommer hon istället ha vårdare hemma dygnet runt för det är mycket billigare, eftersom 8000 dollar/ månaden skulle ett vanligt hedrligt demensboende kosta! Det ni! USAs baksida! - Nu kostar det säker en hel del i Sverige också, men de kostnaderna får man aldrig se eftersom de täcks av staten. Sen tror jag väl att man kanske får lite mer för de pengarna här, för i ärlighetens namn, hur bra är kvaliten på svenska boenden - har satt min fot på en hel del av dem:) 

Nog jobbsnack ;) Funderar på hur 2013 kommer att se ut arbetsmässig, är överhuvudtaget nyfiken på 2013 -. Vad ska man gära för att få det att bli sitt livs bästa år egentligen ;) ?

4 kommentarer:

  1. God jul till dig och E! Eller Gott nytt år passar väl kanske bättre just nu. Har varit lite off på bloggfronten men nu försöker jag läsa ikapp :) Hoppas ni haft en härlig jul! Och 2013 kommer att vara DITT år! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Gott Nytt År, hoppas på ett kanon 2013!! kRAM

      Radera
  2. Helt galet!! Jag skulle inte vilja bli gammal i USA.... men som sagt, har jobbat extra på många boenden och jag skulle inte vilja bo där heller.

    Önskar dig ett gott nytt 2013!

    SvaraRadera