torsdag 13 oktober 2011

Back in the old days

Med kattaset sovandes på mitt lår ... åhhh :) Känns som ett annat liv en annan tid! Livet i Sverige var mer verkligt på något sätt! Saknar Xi, och saknar vår gamla lägenhet. Kanske inte just den, men det är underbart med trägolv och stora ytor. Just nu känns det som vi bor i ett lilleputt hus haha :) Men visst det är gulligt ;) Och snart ska jag pynta ihjäl det med pumpor utvändigt oxå ;) 

... och Xi tror jag har det bättre ute på landet med Eriks föräldrar där hon kan vara ute så mycket hon vill! Hon brukade spendera sommaren på landet, och sen tog vi in henne i lägenheten under hösten, vintern och våren. Stackarn hon var alltid så deprimerad den första månaden inomhus. Hon verkar verkligen trivas med att kunna vara ute på äventyr.



Jag hade en superläskig och konstig dröm härom natten. En sån där dröm där man gör ett val som man ångrar och vet att det man väljer kommer bli förödande. I hela drömman har man känlan av att det är fel, gör det inte. Men endå så fullföljer man. Och beslutet är oåterkallerligt.

Jag har sådana drömmar återkommande och de handlar om att jag flyttar någonstans dit jag inte vill flytta. Och det känns i hela kroppen att det är fel beslut, men jag kan inte göra något åt det - förutom vakna upp kallsvettig och inse att det bara var en dröm då ;) I den senast drömmen hade jag en hund som var så liten att den försvann när jag lade den i handväskan, jag visste inte vad jag skulle göra med den när jag flyttade, och det var ångstladdat! - kanske ett tecken på att jag skanar Xi ;)

Vilket flummigt blogginlägg (japp, jag är nyker) men fortfarrande mer substans än  blogginlägg om nagellack, kort på middagen eller teburken eller vad man har på sig ;) 

Så alla bloggläsare:) Hur är läget med er? Vad ser ni fram emot i helgen ? :)

3 kommentarer:

  1. Drömmar brukar vara flummiga Ofta i mina drömmar har jag haft snabba och slagkraftiga repliker som inte kommer över mina läppar när jag är vaken
    Det låter nästan som du längtar hem till Sverige och kissen Xi och vi saknar er

    SvaraRadera
  2. Låter som om du saknar fullständig kontroll över ditt liv... det där med drömmarna... å du, det är inte lyx att träna varje dag det är en rättighet ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Maud: Jag saknar er med! Men någon våldsam Sverige längtan har jag faktiskt inte ;)

    Maria: haha, ja du, det vore en lyx att ha fullständig kontroll över sitt liv ;) Tror drömmarna handlar lite om att jag är rädd att missa saker som jag har kapacitet att klar: Typ att inte ta tillvara på tillfällen eller potential man besitter. - det är lite den känslan drömmarna ger, typ.

    Gillar ditt påstående att träning är en rättighet! Haha, tack för den åsikten :)
    Kram

    SvaraRadera