måndag 10 oktober 2011

This Perfect Weekend

Helgen har varit otroligt trevlig och härlig :) Har träffat massor av folk och fått ny energi.

I Fredags var det tacos så klart, och sen kollade vi idol trots Eriks protester, han tycker att det börjar räcka med idol nu hahahaha :) ... efter alla år tycker han att det är samma sak om och om igen. Jag tyckte att låtarna var skumma, ingen riktig melodi och inget jag kände igen, men visst är idol fortfarande lite småkul!

På Lördag förmiddag åkte vi en timme nordöst till Troy för att hälsa på Jiri (som vi träffade genom Jiri 1, Eriks arbetskamrat) . Jiri, hans fru Susanna och deras treåriga son Jan bjöd oss på lunch på en mysig restaurang :) Eftersom vädret var så perfekt så hikade vi efteråt.


Perfekt höstväder!


En fågelholk med flera lägenheter!


På kvällen tog Jiris fru Susanna med oss till en slovakisk fest (i en kyrka!) med massor av jättehäftig dans och god mat! Det serverades även vin till maten och jag drack ett supergott hemmagjort vin som såg ut som nektarjuice ungefär! Jag var först övertygade om att det var vin som var utspädd med juice. Men tydligen så plockar man druvorna när de är omogna och låter de genomgå någon speciell jäsningsprocess! Det smakade som ett milt vitt vin utspätt med god nektarjucie hahaha. Skulle gärna ta receptet! :) 

Det var väldigt roligt att hälsa på i Troy och vi blev lite avundsjuka på dem eftersom de bor i ett jättefint villaområde i ett supermysigt hus med trädgård! ( De betalar 300 dollar / mån mindre i lån än vi betalar i hyra - kul va ? :) ... och de var lite avundsjuka för att vi bodde i Ann Arbor som är mycket mer levande och där det finns mycket mer aktiviteter, restauranger - ja, mer av allt helt enkelt!

Under Söndagen så hade vi en frukostdate med svensken Peter. (När vi var ute på Eriks födelsedag var en kille som hette Ian med, han känner Peter, och som genom en händelse kom Peter just förbi utanför restaurangen vi skulle till och vi blev då presenterade för varandra.) Vi gick ut på en frukostrestaurang och åt frukost i nära tre timmar! Peter var verligen jätte snäll och såååååååå trevlig!! Och jag hoppas vi kommer att se mer av honom - och hans familj med för den delen ;) 

Efter att ha ätit så mycket frukost gick vi ut och sprang i värmen, och jag kan lova att vi nästan svettades i hjäl - så varmt var det. På kvällen så grillade vi kyckling.


Erik läser en Henning Mankell bok medan han vaktar kycklingen! Kycklingen blev supergod, mör men ändå en god grillyta!

Sammanfattningsvis var helgen kanon, det känns verkligen som jag har ett liv! :)

Nu vet du vad vi har gjort i helgen Maud! ;) Nu vill jag veta vad ni har gjort ;) 


1 kommentar:

  1. hejsan, hittade precis till din blogg genom Helena (tror jag) och tänkte bara säga vad mysigt att du bor i Ann Arbor, min svärmor bor där och jag vet att hon älskar det. SÅg att du är sjuksköterska också? Hon blev precis "Director of Development and External Relations at University of Michigan School of Nursing", kunde inte komma ihåg så jag fick låna det från facebook.. Lusigt sammanträffande tyckte jag.. Mysig blogg i alla fall, var i Ann Arbor i våras och det var ju hur mysigt som helst.. Vi fick "the grand tour" då hon gärna vill att vi ska flytta lite närmare dem.. Det finns ett ställe som heter Metzgers (tror jag) som ligger utanför Ann Arbor, tyskt, och om ni inte har varit där så måste ni åka dit, jag drömmer fortfarande om deras fantastiska mat.. Oj vilket långt inlägg det blev, kul att ha hittat till din blogg i alla fall.. Go blue! :)

    SvaraRadera