fredag 21 oktober 2011

HOW ?

Jag skulle kunna spalta upp allt jag gjort i veckan för att visa hur upptagen jag är :) I går till exempel så rullade hela dagen på med en del ärenden, sen International Neighbors månadsträff, och efter det gick jag och Sandra och fikade. (Vi hade en ddddddddddddjjjjjjjjjjjuuuuuuupppppppppppp konversation och den storvuxne killen som satt vid bordet brevid oss, satt och sa "om my", "och oh my God" hela tiden, antar att det var åt oss, för han satt ensam - ja det var trångt, så han hörde allt vi sa.) Sen handlade jag mat, hämtade E och lagade mat, busy, busy ;)

Inte konstigt att jag inte hinner plugga, eller hur? Hahaha, ELLER så kan jag prioritera annorlunda ;) Jag slösar bort massor av tid på att slösitta framför datorn. Det stjäl nog mest tid för mig! Och när jag väl pluggar så tycker jag det är intressant, men jag har problem att strukturera upp det bara. Så HUR sjutton gör man. Hur blir man strukturerad? HELP ME! Jag känner mig nästan stressad fast jag inte jobbar :)
Åhhh, vill gärna bli en sån där organiserad människa som tar tag i allt i tid och har en organiserad kalender! Gärna välklädd, med snyggt hår och smink också ;)

På tal om att få mer tid över ;) Jag håller sakta men säkert på att få E att hjälpa till med hushållssysslorna ;) Som jag tidigare nämnt så har jag känt att eftersom jag inte jobbar (vilket jag haft enorma skuldkänslor för) så är det inte mer än rätt att jag gör ALLT hemma. Erik har satt på kaffe efter maten och strukit sina skjortor. Ok, han har dammsugit EN gång, då tog han sönder dammsugaren hahaha. Så här var det inte i Sverige!

Självklart känns det inte bra - vet inte hur andra hemmafruar ser på saken, hur mycket ska en arbetande make hjälpa till med? Vad är lagom ?

Jag har väl haft en "passivt aggressiv" attityd till hela situationen. Mått skit över att inte bidra till hushållskassan, och mått skit över att Erik bara låter mig göra allt och dessutom tar det för givet. (Vilket är mitt fel eftersom jag själv skapat situationen.) MEN nu är det slut på detta. Eftersom jag tillbringar timmar med att plugga och söka jobb så får han faktiskt göra något också. För att han inte ska bli allt för överväldigad så tar vi lite i taget hahaha. Jag har sagt att det är bra om köket är rent och allt undanplockat och avtorkat efter maten, och jag försöker få honom att förstå att det är främst hans uppgift ;) sen förbereder jag honom på att han kanske får laga mat i framtiden, och försöker få honom att förstå att det är naturligt att turas om. Speciellt när han faktiskt är riktigt bra på det! Tänkte få honom att laga mat till mig i helgen, men tyvärr har han en deadline på en artikel på Söndag så det kan bli svårt, men tillsammans ska det nog gå ;)

Så, HUR? ... blir jag organiserad? och hur får jag min make att ta det som en självklarhet att dela på hushållsarbetet? ... och dessutom göra det med ett leende :) ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar