lördag 1 oktober 2011

Vardag

I kväll är det Lördag kväll, Erik är ute och festar och jag sitter och kollar på svts "Tack för musiken" med Lars Winnerbäck. Har hunnit med att lyssna på tre sommarpratare också, nej fyra :) Har lyssnat på alla årets (utom en, som jag inte kommer att lyssna på heller)  så nu gräver jag i arkivet efter godbitar från tidigare år. Lyssnade bland annat på Winnerbäcks sommarprat från 2000, haha. Ung och lite tafatt.

I går hade vi middag för Jiri plus tre till, det var trevligt och vi grillade i mörker, kyla och regn hahaha. Jag lyckades göra revbenspjäll som var för möra. De  ramlade av benen och gick inte att ta i bitar för de bara gick sönder. Mem nytt försök i morgon - har bjudit Sandra och Shaun på grill, så det blir en ny chans att göra ribsen mindre möra :) Sandra och Shaun ska tack och lov inte flytta haha, de håller precis på att slutföra ett husköp!! Men lika bra att smida med middagar medans järnet är varmt liksom. Men efter i morgon tror jag det blir takeout eller snabbmat hahaha. Eller om Erik mot all förmodan skulle ge sig på att laga något :) Fast helvetet lär frysa till is innan det händer. Är man housewife så är man.


Förutom alla middagar så är det väldigt mycket vardag just nu. Och jag skulle helt ärligt kunna sälja 
30 % av min själ till djävulen för att få karriär, glamour och lycka!

2 kommentarer:

  1. Har inte koll på alla sommarpratare men är lite nyfiken på vem du ratat

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen jag har något emot egentligen. Vet inte ens vem det är. Men han var norrman och morden på utöya hände precis innan han skulle prata. ... jag läste att han då ändrade hela sitt program för att prata om just detta.

    Det som har hänt är fruktansvärt och så otroligt sorgligt. Men jag är främst ute efter inspirerande program som jag blir glad av. Och inbillade mig att hans program skulle göra motsatsen, därför ratades han :)

    Här kan du lyssna på programmen
    http://sverigesradio.se/sida/laddaner.aspx?programid=2071

    Mina favoriter är:Vicky von der Lancken,Monika Nyström, Gustav Hammarsten, Sylwia Schwaag Seger, Cecilia Forss. - tror jag, svårt att komma ihåg alla.

    SvaraRadera