onsdag 19 oktober 2011

Trög

I bland förundras jag över hur trög jag är. Ett år att utan att aktiveras intellektuellt börjar ta ut sin rätt ;)

Tror att det börjar rulla på lite med arbetstillstånd och "ihopsamlandet av alla dokument så jag kan fixa amerikansk sjuksköterskelegitimation" ;)  Vilket känns skitbra (bara det går vägen..., hoppas, hoppas att alla papper godkänns.) ... samtidigt som jag får lite panik! Tänk om det är dags att göra testet om en månad, och om jag får jobba om ett par veckor! Fatta vad lite tid jag har kvar att hitta jobb och plugga. Nu söker jag kontirnuerligt och pluggar på en del. Men herregud det är ju inte struktuerat för fem öre.

I dag slog det mig att det vore bra om jag repeterar all fysiologi och lär mig lite enheter och terminologi. Jag har lite planlöst gått i väg till ett bibliotek och repeterat i den testförberedande boken, som egentligen bara rabblar upp saker utan att förklara. Eller så har jag gått till biblioteket och kollat in lite böcker på måfå! Men det är ju ingen strukturerad plan!

Sen slog det mig - jag kan ju kolla vilka som är de mest populära/bästa sjuksköterske böckerna gällande fysiologi, vårdplaner osv. Vips så googlade jag fram det. Sen kollade jag vilka som fanns tillgängliga på det medicinska biblioteket. Sen är det ju bara att låna dem - nej, jag har inget lånekort, men det borde funka med Eriks eftersom han är universitetsanställd. Sen är det ju bara att läsa igenom alla böcker, göra en plan på hur många timmar/dag jag ska lägga ner på det. Det kan även vara bra att köpa en kalender och planera in det! SEN kan jag använde den suveräna boken jag köpte i dag som förklarar hur man ska tänka strategiskt för att klara testet! And then - I am back in the game.

3 kommentarer:

  1. Jisses! Du har verkligen tankt pa detta ett tag ser jag... :0) Hoppas att allt fixar sig snarast...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helena,
    Haha, näää, det slog mig idag hur otrolig oorganiserad jag är, och hur jag skulle kunna spara tid - och få mer kontroll om jag organiserade upp det :)

    Men visst mina tankar nu för tiden handlar mest om plugg, jobb och träning ;)

    ... ja, det vore skönt om allt ordnade sig :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ahh, haller tummarna att det fixar sig snart! :)

    Yes, det ar ekonomin som ar boven i dramat har... Skulle kunna gora vad som helst for att ha en bil.. kvittar vad det ar for nan, huvudsaken ar att den rullar...haha! Ar sa less pa detta nu... men som sagt... snart hoppas jag!! :)

    Kram!

    SvaraRadera