fredag 14 januari 2011

Budgetshopping

Bild lånad på nätet

Har idag shoppat mat på den tyska budgetkedjan Aldi :) Det är som ett simplare Willys ungefär ;) ...fast mycket fulare. Men det sägs att maten håller en bra standard och kvalitet ;) Fast lustigt nog så är det samma ägare som Trader Joe's:) Sen var jag tvungen att komplettera på Kroger (typ ICA) och jag petade bort alla prislappar från varorna så inte Erik ska se. Han tror att jag tänker kronor istället för dollar när jag handlar och det är därför det blir så dyrt. Sen mobbar han mig och säger med sin retfullaste röst "hur många hundra dollar kostade det här då?? vava, ska du ruinera oss =) Mjölk för flera hundra dollar!

2 kommentarer:

  1. OM jag alskar ostbagar!!! :D OLW's ska det vara! Ar helt hooked on them... har alltid vart mer an chips-alskare an smagodis typ...:P och tacka vet jag svenskt!! Blir helt lyrisk sa fort nan koper med sig det nar folk kommer och halsar pa eller skickar... haha, helt sanslost! Ar det nat speciellt du saknar?

    Speaking of ALDI... later nastan lite som LIDL som finns i sverige...

    SvaraRadera
  2. Japp, lite som Lidl, fast bättre ;) Men kvaliteten på maten verkar rätt bra faktiskt ;) ... men affären är så oinspirerande :)

    SvaraRadera