söndag 16 januari 2011

Vad hände med helgen ...?

... slut redan? Helgen har gått fortare än fortast ;) I går gjorde vi - absolut ingenting :) Det vill säga, sovmorgon, låååånnng frukost, dator, tv ... let's dance på kvällen;)

I dag har jag varit på Burch Run Outlet med Daniela, Albert och Martha och shoppat :) Jag säger bara jösses!! Vad stort :) ... och jag var som vanligt först tagen över utbudet, shoppar ingenting, tänker att det är bättre att vänta, jag vet ju inte vad som finns i alla affärer som jag inte varit in i än :) Efter ett tag när jag har varit in de flesta affärer tänker jag mest att, oj vad mycket överallt vad ska jag välja?? Sen blir jag mest trött och det blir inte så mycket shoppping hahaha:) eftersom jag har spenderat så mycket pengar på mat så var min shoppinbudget väldigt liten;) Det vore bra om jag spenderade runt 50 dollar (350kr) och absolut maxbelopp 100 dollar :) Jag kan med glädje berätta att för ca 50 dollar fick jag två skitsnygga Esprit tröjor, och en Calvin Klein merinoull tröja;)

En annan intressant sak var ett samtal jag hade med en kvinna som jobbade i Esprit. Hon frågade var jag var i från och om Sverige var fint och så :) Ja det är väl fint tyckte jag, då undrade hon om Sverige var fattigt som USA?!?! Jag började fundera på om jag missat något... ok att USA har en del fattigdom mm mm, men när blev det ett U-land? Ser amerikanerna sig själva som fattiga? Sen frågade hon vad jag tyckte om USA, och jag svarade att jag bor i Ann Arbor och har inte sett någon fattigdom, och att Ann Arbor är mysigt och så, kanske lite litet;) ... men kvinnan höll inte med mig hon tyckte Ann Arbor var jättestort!!! (112.920 invånare). Hon hade heller aldrig suttit på ett flygplan eller lämnat delstaten .... Ok, jag tror jag bärjar fatta ;) AA är speciellt, det är mer europeiskt än amerikanskt på många sätt. Det är även en universitets/akademiker stad med minimalt kriminalitet .... Jag ser knappt fattiga människor, och de människor jag stöter på är högutbildade och beresta:)
This is not America :)

4 kommentarer:

  1. ja allt beror ju på personens förutsättningar. Tycker att du kör på med köpsparande shopping. Så där brukar jag också göra. Tröttnar och sedan blir det inget. Men ett plus till espirit som ofta har bra kläder till bra priser

    SvaraRadera
  2. det var jag som skrev nyss, glömde att skriva under.
    Här i svedala så smälter snön nu och hoppet tänds om att ännu en vår kommer.
    Tyvärr höll inte hunnebergs budget om resa till dig så vi får nog hitta på något annat istället.
    Ha det bra
    Harriet

    SvaraRadera
  3. ... lite väl hoppfullt att invänta vår i Januari va ? ;) Jag tycker visst ni kan komma hit:) Vad sägs om att hyra en båt och paddla hit :)

    SvaraRadera
  4. vi kommer fram om några år!!! alla kanske inte överlever färden pga meningsskiljaktigheter men vad gör väl det.
    är ni kvar då??
    Harriet

    SvaraRadera