söndag 2 januari 2011

Snart är Jullovet över

Biosalongen :)
Vi har haft det mysigt och ledigt runt jul och nyår, men i morgon är det slut för Eriks del :( Då ska han infinna sig på jobbet igen. Han har jobbat lite hemmifrån, men ändå kunnat tagit det lugnt ;) Vi har tagit massa sovmorgon till runt klockan 12, kollat på film från Netflix, druckig mängder med eggnog och glögg:) ... slappat och spelat "angry birds" :)

I går var vi på bio med Johannes och Leila och såg "the King's speech" och vi var nog alla överens om att det var en fantastiskt bra film :) Biosalongen vi var på var Michigan Theater och är en gammal teater?! med bioduk, en fantastiskt fin byggnad! Efter det gick vi ut och åt hamburgare:) Ann Arbor har massor av ställen som gör smaskiga hamburgare, och vi pratar alltså inte om McDonalds;) .... efter det avslutade vi med Starbucks. Vi var hemma runt 22 och passade på att titta på en film på Netflix ;)

2 kommentarer:

  1. Sa nu ar det back to reality igen med andra ord... Har ju vart ledig fran jobbet i 1,5v, fastan jag jobbat lite hemifran jag med... har vart sa skont! Tar nog nan dag innan man staller om sig som vanligt igen..:P Har gatt och sma atit mycket i veckan (hemskt men sant), massa god julmat och godis... sa idag borjade magen kurra nar jag inte gjorde det langre..:P hart liv man lever! lol hoppas ni hade det bra i juldagarna! :)

    Jordbavningen ja... Det var ju en stor jordbavning i Chile i slutet av februari - 8,8 pa skalan, sen var det ju massa aftershocks efter det, och sjalvklart lyckades vi pricka in det storsta efterskalvet nar vi precis landat. Han knappt komma ut ur flygplatsen nar den slog till... riktigt laskigt maste jag saga! Forsta dagen vi var dar hade vi 4stora pa dagen.. och ca 6st pa natten... efter ett tag borjade man nastan bli van..:P

    Speaking of nothing... vad gor du pa dagarna forresten, jobbar du ocksa??

    Hoppas ni haft en bra helg! :)

    SvaraRadera
  2. Ahh, dar ser man! Men som sagt.. det verkar ju inte ga nan nod pa dig later det som! :) Vet du hur lang tid det tar innan du far dina papper sa du kan borja jobba?

    Dagarna har en tendens att bara springa ivag tycker jag... min lediga vecka var ju over innan den ens hann borja kandes det som..lol

    Stammer, jag jobbar pa ett TV company... tjanar sa jag klarar mig sa jag klagar inte. Men ang min "framtida inkomst" tror jag det var mer att jag har vart lite orolig (och fortfarande ar) att jag ska klara mig denna manad eftersom jag var ledig fran jobbet i 1,5v sa skulle jag inte fa lon under den tiden... lyckades ju fa lite uppgifter jag kunde gora hemifran vilket var toppen... behover verkligen det! Sen lyckades jag aven fa hjalpa till i den scandinaviska affaren i 2dagar... sa det har ju blivit lite pengar dar iallefall...:) hoppas bara det racker! far verkligen se till att snala denna manad och inte gora en massa onodiga utgifter...

    Nepp, jobbet kallar... hade sa bra sa lange! :)

    SvaraRadera