onsdag 19 januari 2011

Smells like a smoked pig

Bild lånad på nätet
Jag blir galen på all jäkla matos. Har just ätit äggröra och bacon till lunch, och eftersom vår köksfläkt är icke existerande, utan består av någon platta i väggen som ska suga ut luft???!!? så STINKER allt bacon! :( Och värre blir det när värmesystemet går i gång eftersom baconlukten satt sig i filtret :(

På förmiddagen var jag på International Neighbors möte hemma hos Aki som bjöd på traditionell japansk mat:) Vi fick också vara med och laga den, gott och frächt! MEN, maten lagades i någon frityrpanna så redan innan jag kom hem luktade jag os. Varför måste alla kök här vara i vardagsrummet?, och vad har amerikaner emot köksfläktar;) ??

Jag minns när jag jobbade extra som boendestödjare på Fogdegatan :) Efter att man hade haft ett sovande jour pass så stod man även för matlagningen... och det var alltid mat som satte sig i kläderna ;) Typ kålpudding, köttbullar, paneringar av olika slag - och en oduglig fläkt! När Erik sen kom och hämta mig med bilen vägrade han pussa mig innan jag hade badat hahahaha :) Han såg alltid på mig med avsmak eftersom jag luktade som en hel måltid ;)

I kväll blir det födelsedagskalas med pizza och öl ;) I går var jag ute på restaurangen - Logan :) Det är restaurangvecka  nu i Ann Arbor vilket innebär att många restauranger har satt ihop en trerätters meny fär 25 dollar ;) Detta är väldigt prisvärt att testa på de i dyra och snofsiga resaurangerna som ex Logan :) Jag var där med gänget vi träffade i Nyår och hade väldigt trevligt, maten var god men hade förväntat mig mer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar