fredag 4 februari 2011

Estatesale

Jag och Anna var på estatesale idag :) Har aldrig varit på något liknande förut, men det var lite intressant :) Det var i ett hus som var fullt möblerat, och där någon hade bott fram till ganska nyligen... Allt inne i huset var till salu och märkt med små prislappar :) Det kändes som att klampa in i någon annans hem, och det var smockat med folk som ville fynda. Det fanns allt från porslin, böcker, möbler, lampor, verktyg, kläder till mer osmakliga saker haha. De hade verkligen försökt sälja allt, till och med  en öppnad teförpackning, använda papilliotter,  begagnade hygienartiklar och använda underkläder! Fick en känsla att den som bott där hade avlidit ganska nyligen. Det stod en telefonsvarare och blinkade.... och det fanns även en hel del personlig foton, och scrapbook med brev som var till salu !?!

Jag var lite sugen på en Webergrill för 15 dollar, men den var STOR, och ville inte sota ner bakluckan;) Lite sugen på ett Trivial Pursuit spel, men det kändes lite för begagnat. Även fina champagne glas  fanns det, men väntar med att köpa det tills vi bor i vår lyxvilla, då kan jag matcha alla glas liksom ;)

Nu blir det snart lunch denna soliga Fredag:) Sen ska jag fika med Teresa (den amerikanska ssk som bott i Sverige några år.) Hon ska faktiskt till Sverige nästa vecka! Funderade på om jag ska be henne köpa med något, men kommer inte på något som jag verkligen vill ha tillräckligt mycket  :)

...efter det ska jag hämta Erik, och så blir det förstås tacofredag i kväll som vanligt:) Sen har Erik lovat att ta ledigt imorgon. (Deadline på en artikel, så han jobbar i stort sett dygnet runt) Så då ska vi hitta på något kull :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar