tisdag 1 februari 2011

Gårdagens rester, dagens lunch :)

I går gjorde jag en enkel och väldigt god kycklingrätt. Det jag gillar med LCHF är att det är lätt att bara gojsa ihop en gratäng och sen in i ugnen, och vips så är det klart och jättegott ;) ... med en del ost och grädde, creme fraiche eller gräddfil så får man i sig både  protein och fett :)

Så här gjorde jag:

Tog tre stora kycklingfileér skar i bitar och stekte halvfärdiga i stekpanna. Kryddade med salt och peppar.

Stekte även en rödlök och några vitlöksglyftor. La lök och kyckling i en ugnsfastform. (Även gott med stekt röd paprika.)

Blandade soltorkade tomater, fetaost (halvt paket) med grädde, creme cheese, och sour creme ( i Sve hade jag använt creme fraiche). Bredde över detta , och rev på ett par dl ost:)

Gräddade ca 15-20 min på ganska hög värme. Gott med sallad till. Blev 5 portioner:)

Lätt att variera med olika ostar, keso, kryddor ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar