söndag 20 februari 2011

Unknown

I går var vi först ute och åt middag och sedan på bio och såg "Unknown" med Liam Neeson. Min mathållning i går var katastrofal :) Till lunch åt jag kladdkaka med glass, sedan blev det några smördegs? bröd till mellanmål. Till förrätt åt vi lökringar och nallade även av Andrejs "chickenfingers", för att sedan trycka i mig en halv burgare med pommes frites haha:) Halva burgaren fick faktiskt följa med hem;) Andrej hade även dragit med sig en kompis som hette Michael:)

Under middagen satt jag och retade Andrej lite för gången innan vi var på bio med honom. Vi såg då Black Swan, och Andrej tyckte sexscenerna i den var så jobbiga så han ville gå. Haha, hallå , vilken kille vill inte se se två snygga tjejer ha sex... ;)  Men Andrejs åsikt var då att det är fel och onormalt med homosexualitet eftersom Bibeln säger det, och därför var det besvärande för honom att se det! Jag skrattar och kläcker då ur mig : " You're just like the crazy people in Texas" haha, varpå Michel inte heller ser så glad ut och samtalsämnet byts. (Den Amerikanska södern är känd för sin föråldrade syn på kvinnor och sex och stora förkärlek till vapen och att ta lagen i egna händer.) ... Jag och Erik disskuterade detta när vi kom hem och tydligen så är det inte så självklart att acceptera homosexualitet i USA utan många är gammaldagsa i sitt tänkande. Så jag kanske får vara försiktig i framtiden så jag inte förolämpar någon amerikan genom att kalla honom "crazy" ;))

Filmen var en riktig actionthriller och var spännande rakt igenom. Och Andrej verkade uppskatta detta övervåld och action;) så alla var nöjda och glada ;)

1 kommentar:

  1. oj oj oj. Det ser man hur olika vi är. Skjutvapen och gud hör ihop men inte kärlek det är mega konstigt. Det där religösa USA begriper jag mig inte på. Jag har amerikanska vänner nu i Frontierville och det är ett himla tackande till gud, men han(?)är väl inte med i spelet? Bättre o tacka mig som skickar "verkliga" grejer till dem.
    Här är det mycket vackert och mycket kallt. Men vad gör det eftersom jag måste sitta inne o vårda barnet.
    Ha det bra
    Harriet

    SvaraRadera