måndag 28 februari 2011

Mera party :)

I helgen har vi varit på två fester. Fest nummer ett som var vin och öl smakar fest var trevlig:) Fast jag trodde smakprovningen skulle vara seriösare än ett bord fullt med vin och öl flaskor, typ två sorter av varje! Vi sänkte medeåldern rätt mycket haha :) Men hade lite trevliga samtal med värdparets dotter som dessutom hette samma sak som mig;) och hennes finske man Tuomas, som var från finska lappland. Efter några glas vin hade vi ett meningsfullt samtal om det svenska språket i Finland :) Han fru var också riktigt fascinerande, har aldrig  hört en amerikan svära så mycket, det var fuck och shit i var och var annan mening :) Svordomar i USA är väldigt förbjudet :)

Maud: Jag vet att du alltid undrat vad finnarna tycker om att lära sig svenska:) Svar: De svenskspråkiga delarna använder svenskan och tycker det är positivt. De andra delarna känner sig motsträviga och skulle hellre lära sig ryska eftersom de finns mycket rika ryska turister i Finland :)

Självklart var Andrej där också ;) Vi hade intressanta samtal om äktenskap, han ska nämligen gifta sig i Juni:)
Andrej blev bättre på bild än jag och Erik så han får vara med istället:)



Oscarsparty var också trevligt:) ett gäng amerikaner med massa åsikter om skådespelarnas klänningar och utseende :) Men det var första gången jag såg en hel Oscarsgala :) Mysigt att sitta och äta och titta lite:) Rätt skådisar fick pris och folk var så glamourösa och fina :)

Min favorit var Mila Kunis från Black Swan, både hon och klänningen är så fantastiskt vackra :)


Mera party och glamour :) Jag vill tillbringa dagarna med att träffa folk, äta och ha roligt :)

2 kommentarer:

  1. Vi tittade ochså på oscarsgalan men det var en
    förkortad repris på måndagskvällen
    Lustigt att du nämner just Mira Kunis för när
    hon visades i bild så trodde Thomas att hon
    hade tatuerat sina bröst men det var ju en
    vacker spets på hennes klänning
    Även om skunkar inte är så glamorösa så tycker
    jag att det verkar som ni partajar ganska ofta

    SvaraRadera
  2. Haha ;) Ja brösten ser lite speciella ut, men det verkade funka, den lilla spetsen satt kvar ;) ... och jag älskar spets (snygg spets, inga gamla polska gardiner dvs)

    Man kan aldrig festa tillräcklig;)

    SvaraRadera