måndag 7 februari 2011

Parking obsession

Fick just mail från den international neighbor "ledaren" som håller i painting gruppen :) Hon är en jättegullig och snäll äldre dam som har erbjudit mig skjuts till painting gruppen flera gånger. Även efter att vi skaffade bil och jag förtydligade att jag kör själv så kommer det mail om erbjudande av skjuts, och hon är påstridig, så även om jag tackar nej så frågar hon igen :) Hon är även väldigt mån om alla japanska kvinnor som är ovana att köra i snö ;) ... men iblad kan det verkar som att hon är lite besatt av väglag och bilar :)

Fick just dessa mail....

Dear members of the International Neighbors Painting Groups,
The parking is difficult on my street and the streets on this hill, because of snow.  Therefore I'm sending this message that there will not be Painting Group meetings here this week.

I hope I will see you soon, on Thursday afternoon (February 10), at the International Day meeting at Westminster Church at 1:00pm.   Raphaella Moeller will lead a group that will perform a dance from Bolivia.  We can park in the parking lot in front of the church.  They will clear the snow.
I will be at the International Day meeting this Thursday, and I hope to see some of you then.

Best wishes,
Ann



Hi Gabriella.

I decided to cancel the Painting Group meetings.  It's difficult to park on our street.  I don't want our painters to have difficulty driving out of the parking places.  Yesterday we helped a neighbor whose car was stuck in their driveway.  We gave them pieces of carpet (rug) to put under the tires before trying to drive out of the driveway.  Newspapers are also useful for this purpose.

I plan to be at International Day this Thursday afternoon.  I hope maybe I'll see you there.

Ann




Jag förstår henne, för de tre decimetrarna snö ställer till en del, och både vi och många av grannarna har fastnat ;) ... men... usch vad jag har sjuk humor, jag tycker det här mailet är superkul haha. Vilket kan ha att göra med att de flera av kvinnorna som är involverade i international neighbors är väldigt tydliga och öveberskyddande. De vill säkert bara väl, men ofta kan de komma beskrivningar om hur vi ska klä oss när det är kallt, komma ihåg mössa, vantar mm. Vilket känns nedvärderande, men hey, det är min tolkning;) De jobbar gratis som volontärer och lägger ner egen tid och pengar, vilket är väldigt snällt och uppskattat!


Update: Självklart fastnade jag med bilen 3 m från carporten, I knew it, jag skulle inte ha skrattat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar