tisdag 1 februari 2011

Severe Weather Alert

Verkar som det är någon typ av storm ute, den de varnat för i flera dagar på nyheterna. De är väldigt bra att få det att låta som världens undergång. Blir illa berörd av naturkatastrofer och oväder just för att man inte inte vet hur mycket allvar det ligger i varningarna och vad man ska förvänta sig. Minns tornadovarningen i höstas, där jag i ångest väntade och väntade, och inget hände, vilket är bra förstås ;) Men jag hade tillbringat hela dagen på helspänn ;)

De visar Ann Arbor på lokalnyheterna och pratar om att det är svårt att se vägen och filerna pga snö och tycker att det är en katastrof.  Och visst det är inte perfekta förhållanden, men det hände väl säkert en gång i veckan att motorvägen var snöig eller full av snörök förra vintern när jag åkte en del mellan Linköping och Norrköping!?! ... om det snöar så brukar det liksom hamna på marken ;) (ok, jag fattar, det driver igen.)

Jag är beredd på massor av snö och blåst, de pratar om MÅNGA inches :) Bara huset får stå kvar och vi får behålla värmen så är jag nöjd :)   

2 kommentarer:

  1. Du kan val uppdatera mycket sa att man vet vad som hander och att ni ar okej. Jag laste om stormen i nyheterna och de kallar den "mammutstormen" :S

    SvaraRadera
  2. Oj mammutstormen, det var väldans ;) .. man vet ju aldrig innan hur det blir.. men hade de inte hetsat på nyheterna hade jag nog bara konstaterat att det blåste lite... och inte mer med det ;)

    SvaraRadera