lördag 12 januari 2013

14 grader varmt två dagar i rad!

... helt underbart! Önskar att resten av vintern kunde vara så här varm men vet att minusgraderna ät tillbaka igen  redan i morgon. Då skulle ju vinter vara en riktgt trevlig årstid!

Idag har har vi städat, varit ute och sprungit och sedan styrketränat :) Årets första springtur - yeah. Förra vintern var jag ute och sprang flera gånger i veckan, tyvärr är jag mesigare denna vinter. Dels har vi haft snö och dels har det varit ganska kallt, och dessutom är det en bit att åka till vårt "spår" sedan vi flyttade. Dåliga bortförklaringar hahaha, I know. Men tycker inte om att springa i minus 10 och snö. Tyvärr så är det mycket svårare att hålla vikten med bara styrketräning tycker jag. Kanske borde prova att köra lite kondition på maskinerna på gymmet som vi har tillgång till gratis ?! ... Tanken har faktiskt inte slagit mig eftersom jag hittills varit för slö för att traska 5 minuter bort :) Men blev inspirerad när jag pratade med min kompis Anna i Sverige som berättade att hon har börjat gå upp kl 4 på morgonen för att åka till gymmet innan jobbet och köra en timme på crosstrainern!!! Då borde ju jag kunna traska 5 minuter till gymmet några gånger i veckan - eller alla dagar i veckan hahaha.

Nu är det i alla fall Lördag kväll och vi ska äta kött med bearneassås, spelar inte så stor roll vad det är för kött, bara jag får sås till hahaha. Min kära make har blivit världsbäst på att göra sås :) Eftersom det inte går att köpa här så har Erik exprimenterat fram det perfekta reecepten och nu kan han göra sås i sömnen - till min stora glädje :) Lovey! Så det är vad som händer i Ann Arbor en Lördag! Trevlig Helg!

2 kommentarer:

  1. Jag blir avunsjuk ni har 23 grader varmare än vi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ni har det kallt :( ... fast idag är det bara 4 plusgrader.

      Radera