torsdag 31 januari 2013

What a lovely day


Enligt Erik så betyder lovely att något egentligen är ganska dåligt, men eftersom man måste hitta något positivt ord ( detta är Amerika, om det inte är amazing, fab och awesome så är det egenligen dåligt) så tar man lovely -  och gör det till det minst positiva ordet. Jag håller inte med, jag gillar "lovely". Tycker det betyder att något verkligen är riktigt fint!


Hur som helst, har egentligen haft en medioker dag, fast ändå helt okay, dvs, "lovely" hehe. Fick låna en stor bil av Eriks kompis Jake eftersom Erik behövde bilen för att åka på möte i Farmington Hills. Nästan alltid funkar det med en bil men ibland kör det ihop sig, och tur att man har snälla kompisar:) Vilken skillnad det var hahaha, är van att sitta superlågt och verkligen känna vägen eftersom vi har en bakhjulsdriven sportbil. Nu satt jag högt och såg ner på folk när jag körde, men jag bara gled fram, trots att det snöar idag så kändes det inte halt :)

Jag var i Saline idag igen, har fått en ny klient den här veckan. Hon bor på ett äldreboende - tusen gånger flottare än alla svenska äldreboenden jag sett. Hon har en stor trerummslägenhet med två badrum. Alla måltider serveras i matsalen, och det finns meny att välja rätter mellan . De har gym, massage, aktiviteter hela tiden och det kryllar av personal som kan hjälpa till med vad man än vill när man än vill. Så frågan är vad jag egentligen gör där ... tydligen föredrar hon ?! personal från de jag jobbar åt.

Måste ändå erkänna att det är uppfriskande att ha människor omkring sig. Stötte till exempel på en sjukgymnast som brukar vara hemma hos en annan klient jag brukade vara hos, och vi småpratade till och med hahahahah :) Näää allvarligt saknar arbetskamratet. Jag går ju alltid hem till klienten som då oftast är själv - anledningen att jag är där - för att hålla de sällskap just för att de är själva. Jag träffar nästan aldrig de jag jobbar åt förutom de gångerna de följer med för att introducera mig eller en gång i månaden när jag hämtar lönecheck. Att småprata om klienter gör jag aldrig med dem, de verkar inte intresserad eller ha tid :( Så trots att jag numera jobbar så är jag ganska ensam.

I alla fall, så kändes det nice att komma ut och strosa runt i ett lyxigt äldreboende. Tanten har tom en person som kommer och rastar hennes hund tre ggr om dagen. Hunden är 16 år och har bara tre ben. Personen som rastar hunden skriver upp på en lapp vad hunden "gjorde" när de var ute. Sen brukar vovven också få tramadolsom smärtstillande!! Jag måste faktiskt erkänna att jag trodde att den där listan över toabesök var tantens först och att hon skrev upp vad hon gjorde när hon gick på toa hahahaha, tyckte det var lite extremt. Jag vet att man för protkoll ibland på sjukhem och sjukhus, men att en person vid sina sinnens nästan fulla bruk gör det kändes lite udda ;)

Nu har vårt hus blivit varmt igen, vi stänger av värmen när vi inte är hemma - sen tar det en stund att värma upp det igen :) Men nu så, åker jackan av!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar