tisdag 22 januari 2013

I dag i ett -22 gradigt Ann Arbor

Kylan nådde även Michigan :) Så här såg jag ut i morse när jag gav mig ut och sprang en mil hahahaha - nää, så här såg jag ut i morse när jag körde Erik till jobbet. Jag tog den varmaste mössan, kappan och skorna, sen vete sjutton om det matchar, men det spelar mindre roll :) 




... och som alltid när Erik tar ett kort så får han mig att se ut som 140 cm lång med gigantiskt huvud. 

Annars så har jag en harmonisk pluggdag idag och njuter av vädret ;) - inomhus! Ska försöka göra matlista för resten av veckan och sedan åka och handla. Får nog goola lite förslag på mat inspiration så att man får prova att laga lite nytt i veckan ;)

12 kommentarer:

  1. Oj Jösses, då hade ni kallare än vad vi har det just nu :) Bara -15! och sol och blå himmel. Helt underbart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rena värmeböljan alltså ;)

      Första vintern vi var här i MI var skitkall med massor av snö hela tiden - vägarna var bedrövliga för det var för kallt att salta, men den här vintern och även den förra har varit rätt milda, så man är allt lite ovan när det blir svinkallt igen :)

      Antar att minus 22 är typ medel på Alaska i Jan ;)

      Radera
  2. Burrrrr! Mysigt att vara inne i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut :) Tycker synd om alla hemlösa människor och stackars djur bara :(

      Radera
  3. You can certainly see your expertise within
    the article you write. The world hopes for even more passionate writers like you
    who aren't afraid to say how they believe. At all times go after your heart.
    Also visit my blog post apartments for rent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Well thank you - I'm very passionate about cold weather hahahaha.

      ... your apartments are in the wrong state;) even though I wouldn't mind living in Santa Monica ;)

      Radera
  4. Åh herregud vad kallt! BRRR!!!

    Hoppas det gick bra med mathandlingen och att du hittade några nya, roliga matrecept :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst e det kallt, men det håller på att värmas upp - idag är det bara minus 12 och nästa vecka ska det bli noll grader ;)

      Hehe, hittade faktiskt inget jag blev inspererad av så vi körde på gamla favoriter, kycklinggryta, hemmagjorda hamburgare och chilli :)

      Kram

      Radera
  5. Jag säger det igen - kom hit till Kalifornien. MYCKET bättre :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet att jag kommer att ta dig på orden en vacker dag ;)

      Radera
  6. Oj ! Då har ni lite kallare än oss i Stockholmo ;)
    Vi hade bara -18 idag, aja vackert är det ju och
    eller hur, det finns inga dåliga väder ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fyyyy, ni i Sverige verkar ha haft en riktigt kall vinter i år! Håll ut, snart är våren här :)

      Radera