tisdag 8 januari 2013

Applebees

Applebees har länge varit ett sådant där ställe som man ser lite överallt, fyllt av amerikansk mystik ;) Sen började jag upptäcka att flera av mina klienter, samtliga damer i ålderskategorin 80 + brukade gå dit och äta regelbundet. Detta upptäcktes genom att jag hittade boxar med mat därifrån i deras kylskåp, allt i från friterat till sallader. För ett tag en frågade jag S & S om de varit där någon gång - vilket de hade. De bekräftade även att det mycket väl är ett ställe som uppskattas av lite äldre personer ;)

Faktum var att när Shauns föräldrar som är från Nya Zeland var och hälsade på, så åkte dem till NYC. På kvällen berättade föräldrarna att de hittat världens bästa restaurang som var helt fantastisk och efter att ha tillbringat en del tid på att ta sig tillbaka till den, upptäckte de att restaurangen inte var någon annan än just Applebees :) 

Efter att ha hört den historien så blev jag såklar sugen på att prova stället :) Och jag tog med en av mina klienter (dam 90 +) på lunch. Hon har det mycket gott ställt minst sagt, men tyckte först att det var lite dyrt ?!, men efter att hennes städerska hört oss så insisterade hon på att vi borde åka dit, det var inte alls speciellt dyrt.

Jag blev faktiskt glatt överraskad - även fast det är en kedja så var både soppan och salladen väldigt goda. Detta var alltså någon månad sedan.

Idag tog jag med Erik dit för första gången eftersom vi har ett Applebees 2 minuter bort ifrån oss ;) Jag var inte lika impad denna gång, och inte Erik heller. Han beställde något med räkor grönsaker och ris - "hearty" stood det att maten var. Erik tolkade det som att det skulle vara en stor och näringsrik portion, men tji fick han när det kom ut en liten och lite smaklös maträtt. Min kycklign och grönsaker var faktiskt helt okay :) folket inne i restaurangen var också i varierande åldra, även om det fanns en hel del äldre - fler äldre än man ser på restaurangerna i down town.


Men fler besök blir det troligtvis inte. Ann Arbor har ett stort utbud av unika trevliga restauranger så det finns massor annat att välja på. Men det är absolut inget fel på Applebees :) 

Och snart är det Ann Arbor restaurant week!! Detta innebär att alla restauranger som deltar sätter ihop en trerätters meny för 28 dollar. Detta är ett ypperligt tillfälle att besöka lite dyrare restauranger till ett fantastiskt pris. Vi har faktiskt redan bokat in två stycken restauranger, och är lite sugen på att gå ut en tredje gång den veckan, men tror jag får nöja mig, om inte någon verkligen insisterar! ( Saara? Helena ?;) Har jag sagt att jag älskar mat :)





1 kommentar:

  1. Åh du måste fråga sånt på Fejjan eller sms:a, jag har ju dragit ner nästan helt på mitt bloggläsande så jag missar lätt vad som händer :) Hade gärna spanat in nån restaurang i AA, de förra vi varit på har ju varit bra! Aja, det går fler tåg :)

    SvaraRadera