söndag 6 januari 2013

Nytt År, Nytt Liv

Jag har under en längre tid känt att jag inte lever det liv jag vill leva. Att flytta till USA har inte alls blivit vad jag hoppats på och jag är inte den personen jag vill vara. Faktum är att det känns som att livet rinner ifrån mig och att jag med jämna mellanrum vaknar upp med dödångest om nätterna.

En förändring måste ske, det är dags nu. Det är dags att bli modigare, att omprioritera, att ta reda på vad jag vill med livet. Och dessutom att verkligen ta till handling, inte bara vara missnöjd. Jag tror inte något drastiskt kommer att ske, jag måste bara vakna upp :)

... och hitta inspiration ;) Har redan börjat mata mig med bra böcker för att få lite ideer om hur jag ska gå till väga. Sen känner jag att jag måste sätta upp mål och visoner - och verkligen strukturera upp dem! Göra tydliga mål och delmål och mindmaps - en positiv förändring måste till! Självklart är jag livrädd att de ska bli som tidigare, att jag tänker tanken, tycker lite synd om mig själv men sen varken orkar, har mod eller gör slag i saken.

Jag tror nyckeln till förändring är att göra lite varje dag. Att vara medveten om vad man vill uppnå och att VARJE dag göra något litet (eller stort) som gör att man kommer steget närmare. Jag har i alla fall inget att förlora och allt att vinna :) ... så lika bra att prova!

6 kommentarer:

  1. Well said! Aven om man gor nat litet ofta sa kan det leda till nat stort in the end..;) Det blir vad man gor det till! Det ar latt att dromma, tanka en massa och prata om det... men sen galler det att verkligen satta orden till handlingar, vilket inte alltid ar sa latt... men det skadar inte att forsoka. Det gar bara man har tid och orken..;) Hoppas 2013 blir ditt ar, att det blir till vad du hoppas! Lycka till!! Kram

    SvaraRadera
  2. BAM - det är som taget ur mitt liv med!:/ Kloka ord, jag ska göra som du: göra något! Nytt år, nya möjligheter som det heter ;)
    Jag hejar på dig!

    Hoppas du får en bra vecka,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Känns alltid bra att göra något, att det går framår istället för bara stilla!

      Jag hejar på dig också!
      Stor Kram!

      Radera