måndag 28 januari 2013

... helgen som varit

.... har det verkligen varit full rulle på :) Knappt petat på datorn eller mobilen :) Så jäkla skönt, - är det så här verkligheten känns ? 

;)  I Fredags var vi ute och åt på restaurangveckan igen, på ett ställe som heter LENA. Det var riktigt bra faktiskt, speciellt förrätt och efterätt, och mest sällskapet så klart. Vi funderade på bio men satt kvar så sent så det blev inget, kvällen avslutades istället på Starbucks.



Lördag var det en fem timmar lång "Ann Arbor Folk Music Festival"  i Hill Auditorium med sex olika uppträdanden. Det absolut bästa var utan tvekan The Head and the Heart . Shit vilken grupp, vilken dynamik, vilket sätt att samarbeta och bygga upp låtar. Jag tror de kommer bli grymt stora! De sparade det bästa till sist, och normalt sett brukar fok smita tidigare för att komma ut utan  problem och hinna till parkeringen innan det blir trängsel. Men alla satt kvar, och klappade in de för extra nummer dessutom!

Söndagen var det meningen att vi skulle hjälpa Eriks kompis Jake med att flytta, och jag (evig tidsoptimist hahaha) trodde att vi kanske skulle kunna vara klara till lunch, i alla fall med de tyngsta grejerna:) Men vi hade inte hjärta att överge dem, utan höll på i nästan 10 timmar - och det blev tre fulla kärror !!! Vet inte hur många trappor jag sprungit i :) hahaha, känner mig lite mör i kroppen i dag ;) Som en lång härlig workout :) 

Men det bästa var att jag kände mig så "normal" i helgen. Saker att göra hela tiden, och hann varken plugga eller tänka på det vanliga ( NCLEX, jobb, framtid osv). Vilket var sä jäkla skönt. Det är så här livet ska vara. Umgås med folk, göra saker och bara leva. Jag börjar förstå hur mycket mina tankar kring framtid och NCLEX och allt tar upp min tid. - och dessutom skapar en ofta ganska otrevlig känsla av oro. Måste göra något åt dem - tankarna alltså ;)

8 kommentarer:

  1. Åh det verkar som att ni har haft en jättemysig helg. Ja, att flytta tar så mycket längre tid än man tror alltså. Men kan tänka mig att hjälpen var tacksam :).

    Jag kommer verkligen ihåg hur det är när man både jobbar och går i skolan. Det går liksom i ett och man hinner aldrig stanna upp. Tänker bara framåt hela tiden. Men jag tror det är viktigt att man försöker leva i nuet också. Så svårt dock. Vet precis hur du känner. Det blir bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen var jättebra :)
      Oftast tar det längre tid än man tror att flytta, men när vi flyttade från vår förra lägenhet till den vi har nu så tog det två timmar allt som allt att få in grejorna i flyttbilen, köra till det nya stället och packa ut ;) Vi har i och för sig inte så mycket grejer, och sen var allt ihop packat så det bara var att lassa in :)

      Radera
    2. Wow det var nog nästan rekord :)... härligt med sådana flyttar!

      Radera
    3. Tyvärr får jag nog räkna det som en engångsföretelse ;)

      Radera
  2. Det är så lätt att fastna i sina tankar. Då behövs det sånna här helger! Verkar som ni haft det supermysigt. Jag älskar fullrullehelger. E är inte lika stort fan av dessa så vi brukar få kompromissa. Hoppas du får en superduperhärlig vecka med många pauser i tänkandet :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, 80-90% av ens tankar är ju samma varje dag. Och det bara slog mig hur mycket hur mycket tankeverksamhet det gick åt att tänka på "framtiden". Det kändes nästan konstigt att tänka på något annat eftersom det har blivit en vana under ca 2 år, helt sjukt hahaha.

      Vad bra att ni kan kompromissa ;) Full rulle är härligt, även om det kan vara mysigt att ta det lugn också.

      Stor KRAM

      Radera
  3. Ja det är så lätt att det tar över ens hela liv och det är det enda man kan tänka på och oroa sig för. Låter som du hade en toppenhelg i alla fall, vilket är det bästa botmedlet :)

    Hoppas du har en bra vecka och att du inte låter NCLEX tar över allt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man blir vad man tänker - och det är ganska tröttsamt att "oroa sig" - Tänk om man kunde få tänka på annat som jobberbjudanden, husköp, roliga aktiviteter, vänner, resor osv - det du!. Ha en bra vecka du med!
      stor KRAM

      Radera