söndag 20 januari 2013

Detroit Auto show 2013

 Tror att det börjar bli en tradition att åka in till Detroit och gå på Auto show en gång om året ;) Det är faktsikt riktigt trevligt att glida runt och titta på bilar - synd bara att det är MÅNGA andra som tycker samma sak. Trots att vi var där en timme efter att de öppnade i morse var det redan ganska smockat med folk!


Men en hel del fina bilar fanns det som alltid. Sportmodellerna av Smart och Minicooper är såååå grymma, men tyvärr riktigt dyra också :(



 Det finns även en hel del riktigt dyra skrytbilar och värdinnor som står och "presenterar" bilarna. 



Sen blev det obligatorisk lunch i Greektown - moussaka :) Dit kom vi genom att åka "people mover" som är som ett tåg högt uppe i luften som går på en tunn räls. Jag har tidigare vägrat eftersom jag är grymt höjdrädd. Men eftersom det var arktisk kyla idag och dessutom ska jag ju "leva som jag vill" detta år och då kan inga sådana små rädslor stå i vägen. 

Men jag måste erkänna att jag fick panik när det kändes som att hela spårvagnen tippade eftersom banan lutade så mycket - skithögt uppe i luften. Då blundade jag och föreställde mig hur vi kom fram oskadda hahaha. 



På vägen hem stannade vi till i Plymouth där det var is festival och tävling i isskulpturer. Hade det varit varmare hade vi stannat längre var det var häftigt att se hur de sågade och borrade i isblocken.



Ett par isgubbar som spelar is schack!






6 kommentarer:

  1. Här har vi faktiskt det stora World ice championship, http://www.icealaska.com/ , väldigt officiellt! och så oerhört häftigt.

    Jag tyckte att de isskulpturer jag sett i Sverige var det häftigaste jag sett. Och sen flyttade jag hit och gick på ice championship, tar flera timmar att gå igenom alla skulpturer...och oftast så ser man inte allt, och oftast är det sjukt kallt :) Första året jag var här hade dom även isskulpturer vid skolan också, flera stycken. Jag kommer ihåg att vi hade en varg utanför vårt kontor. Ska kanske skriva en bloggpost om det också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade din länk - jösses vilket stora superläcckra skapelser :) Antar att Alaska är rätt ställe för isskulpturer ;)

      Radera
  2. Ah vad haftiga isskulpturer!!! Riktigt coolt! Har bara sett sandskulpturer an sa lange, men detta hade ju vart grymt att se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Is är ett coolt material, tyvärr varar det inte för evigt hehehe ;)

      Radera
  3. Vilka coola isskulpturer :). Jag har också bara sett sandskulpturer hittills. Verkar ändå ganska kul med bilmässan i och med att den är så stor. Är inte den en av de största?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, autoshow är jättestort, säkert en av de absolut största:) Riktigt kul att gå, och lika kul att kolla in allt folk oxå ;)

      Radera