tisdag 15 januari 2013

Dagens frestelse

I dag har jag varit hemma och satsat på att plugga :) Nackdelen med att plugga hemmifrån är tillgången på mat ;) I förrgår kväll fick jag för mig att baka en filmjölkslimpa på ingredienserna som var kvar sedan julen. Tänkte att det är lika bra att göra av med filmjölken innan den blir för gammal . Upptäckte dock att den redan var över en vecka gammal, men inte möglig ;) och ju starkare baktriekultur desto bättre hahaha.

Jag har verkligen ingen karaktär när det gäller vissa saker, som t ex filmjölkslimpa. (eller hembakta pajer och allt som innehåller saffran.) Har man det hemma så äter man det. Och ätit har jag gjort, både till lunch och mellanmål, tur att jag tränar hyfsat i alla fall, för nyttig är den inte med massa mjöl, sirap och torkad frukt. Men sååååå god:) 



2 kommentarer:

  1. Så duktig du är. Ser så gott ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack, så duktigt vet jag inte om jag är, mer glupsk kanske!

      Radera