söndag 13 januari 2013

Craigslist Joe

Jag har ju bestämt mig för att lägga min tid på vettiga saker, - så när det gäller tv tittande ska det vara något riktigt sevärt eller njutningsbart och inte bara något som råkar stå på :) Måste ju säga att gårdagens första program vi såg - Miss America kanske inte riktigt uppfyllde kriterierna även om det var lite underhållande. Verkar som de försöker göra programmet "modernare" där de som tävlar istället för att kokurera peppar varandra :) Sen var det ju trevligt att de faktiskt fick svara på frågor med substans som vad de ansåg om legalisering av marijuana eller skjutvapen i skolor. Den där steppdansen de kör med förstår jag mig inte på, har aldrig hört talas om någon som lärt sig steppa - men det verkar funka i skönhetstävlingar. Att visa upp sig i bikini känns också föråldrat. Med dagens träningshets kanske man kan tävla i armhävningar och pullups istället - tror faktiskt det kommer snart :)

Sen såg vi dokumentären "Craigslist Joe" om en kille som bara kommer att leva av vad craigslist erbjuder under en månad. Han kommer inte att ha tillgång till sin lägenhet, vänner och familj eller pengar. Han tar endast med sig en dator, mobil, kläderna han har på sig och en kameraman som dokumenterar allt. Sen litar han på att han det kommer att ordna sig med mat och husrum. Jag tycker dokumentären var riktigt bra och det var intressant att se alla människor som faktiskt ställde upp, vissa lite knasiga kanske :) Men riktigt inspirerande faktiskt.

Vi konstaterande faktiskt att man ställer upp för varandra i det amerikanska samhället vilket man knappt alls gör i Sverige där man helt och hållet litar på staten :) ... och inte bara litar, utan kräver att man ska få valuta för sina skattepengar. Tycker det många gånger känns som folk blir giriga i Sverige och klurar på hur de kan göra för att mjölka systemet på så mycket som möjligt, helst lite mer än de har rätt till. Jag tror att folk blir mer tacksamma här faktiskt :)

I dag har jag pluggat hela dagen lång - tror pluggandet ger resultat, känns som jag svarar ganska rätt på majoriteten av övningsfrågor ;) I kväll blir det tacorester - sen ska vi kanske se kvalitetsprogrammet " Så ska det låta" perfekt att sitta och dricka kvällskaffet till hahaha, sen blir det träning och ytterligare plugg :) Trevlig Söndag !

2 kommentarer:

  1. Vi såg den igår, gillade den verkligen jag med :) Jag är verkligen imponerad, jag skulle aldrig ha vågat - dock önskar jag att jag hade mod att göra något liknande. Tror man verkligen får en upplevelse.

    Skönt att det går bra med pluggandet! :)

    Hoppas du får en bra vecka, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var han modig :) Men det gav utdelning :) Tror att det hade varit mycket farligare utan kameraman, nu var de ju faktiskt "två" större delen av tiden, plus att jag tror att även Joe uppfattades som mer seriös med en kameraman med sig.

      KRAM!

      Radera