onsdag 16 januari 2013

I've got sunshine

Solen skiner i Ann Arbor! Och temperaturen har gått över till plussidan. Januari är mycket ljusare och trevligare än December, nu vänder det, det går mot ljusare tider! Egentligen borde jag gå ut och gå (springa?) och få i mig lite solsken. 

Onsdag idag, skulle lika gärna kunna vara Måndag. Nu ser dagarna ruggigt lika ut igen, vilket gör att jag får någon inre stress, känner att jag måste hitta på något roligt snart! Jobbmässigt så är det ganska lugnt, utav fyra tanter så har jag bara en kvar.( M har flyttat till varmare breddgrader, R är på äldreboende, P är på sjukhus.)  Så jag jobbar bara halva dagar Mån, Ons och Fredag. Har tackat nej till mer jobb just nu. Dels vill jag inte börja med för många nya klienter när min visa status kan komma att ändras när som, och dels vill jag intensivplugga lite nu på sluttampen! Hahaha, lättare sagt än gjort ;) Måste lära mig det här med studieteknik och disciplin! 

Sen är det alla tankar som kretsar runt i huvudet - när jag får min sjuksköterske legitimation, vad gör jag då ? Vem vill ha mig ? Jag har inte jobbat på hur länge som helst. Men den nya 2013 "allt är möjligt Gabriella" säger emot- Självklart hittar jag något, det kommer att gå så mycket lättare än jag tror, bara jag satsar på något som jag själv vill och brinner för så kommer det att gå galant. 

Jag får helt enkelt ta och lita på henne ;) För varför skulle saker inte kunna ordna sig ?





10 kommentarer:

  1. Jag brukar också tänka så, ju längre tiden går. Men som den kloke och förståndige 2013-Gabriella säger, det ordnar sig ska du se! :) Jag tror att det inte kommer bli några problem när du väl fått din licens!

    har du ett datum för NCLEX?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du brukar ju alltid säga att det ordnar sig ? Menar du att du inte tror på det själv ;)

      Det är möjligt att det "skiter" sig för mig - MEN det är så mycket trevligare att framkalla känslan av att det kommer att gå bra - vilket är en skön känsla - till skillnad mot att oroa sig. Dessutom är det trevligt att föreställa sig roliga arbeten och glada arbetsgivare istället för att se mig själv som arbetslös.

      ... och skulle det mot all förmodan inte gå bra här i USA så kan jag allltid åka hem till Sverige och jobba, och vill de inte ha mig där så kan jag plugga (GRATIS) en påbyggnadsutbildning och då kommer de att slåss om mig hahaha :)

      ... menade lite att jag gått omkring och känt att det är sååå svårt och jobbigt här i USA. Sen slog det mig att det finns faktiskt en en chans att det ordnar sig -och den känslan gjorde mig alldeles varm :)

      Ja - jag har ett datum :)

      Stor KRAM!

      Radera
    2. Många gånger! Om jag fick en krona varje gång jag tänkte negativt skulle jag vara miljonär nu ;)

      Härligt! Vad skönt att känna så :) Och du, det KOMMER ordna sig, på ett eller annat sätt. Du verkar ha en bra plan, hur det än faller sig.

      Spännande! Håller tummarna ( fast jag tror inte det behövs, du verkar jätteduktig ).

      Kram

      Radera
    3. Hehehe, nu ska vi inte pröva hållbarheten på min plan allt för noga hehe :) Utan jag var mest sugen på att prova hur det verkligen KÄNNS att tro att det kommer att ordna sig -verkligen övertyga sig själv ;)

      Vad söt och peppande du är :) Tack för du tror på mig! Hur går det för dig? Pluggar du för fulla muggar ?


      Kram!

      Radera
    4. Just nu står det stilla -jag har för lite praktik och teori inom vissa områden så nu väntar jag på att Board of Nursing ska ta ett beslut om jag måste komplettera eller inte.

      Hade du några problem med det? Att Board of Nursing i Michigan tyckte att din utbildning var för svag inom vissa områden?

      trevlig helg,
      Kram

      Radera
    5. I rapporten skrev dem att jag saknade praktik inom gyn/kvinno/typ BVC typ . Vilket inte stämmer eftersom man gör ju några veckors pratik med barnmorskorna på vc. - Men HU lyckades väl inte fylla i det rätt - men nej, det var inget MI board of Nursing brydde sig om.

      Hoppas det rullar på för dig!

      Kram!

      Radera
  2. Härligt med sol, har ni nån värme då?
    I Stockholm är det -20 idag, inte kul...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade plus 8 igår - grymt härligt - MEN nu har kylan kommit tillbaka och man fryser ihjäl så fort man går utanför dörren, vindarna är inte att leka med. VI går mot ljusare tider i alla fall:)

      Radera
  3. I like the new allt-är-möjligt-Gabriella! ;) För ALLT är möjligt!! Hur klichéaktigt det än kan låta. Jag är helt övertygad om att du kommer att klara NCLEX galant så mycket som du har pluggat. Jag pluggade nog inte ens hälften av vad du verkar ha gjort. Ge mig en hint när det börjar närma sig för att jag ska skicka positiv smart energi över till dig :) Och angående jobbsituationen, förstår den är frustrerande. Men var sak har sin tid och först måste du ha legitimation, sen kan du fokusera på jobb. Och som du säger, du kan alltid åka hem till Sverige (eller Norge ;) ), där vill dom helt säkert ha dig!! Lycka till. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Tack! Nu pluggar jag inte så mycket som det låter att jag gör (tyvärr!!) ;) men hoppas det räcker till.
      ... jag jobbbar på att övertyga mig om att det alltid finns alternativ, om man är missnöjd så får man hitta andra vägar helt enkelt! Kram!

      Radera