onsdag 10 augusti 2011

24 grader

I dag har det varit 24 grader varmt som varmast. Så underbart!!!! Natten mot i dag var så sval och skön :) På förmiddagen så tog jag min vanliga powerwalk/joggingtur, sen tog jag nästan hela en gång till! Och jag joggade den största delen av vägen. YES, äntligen gick det att springa lite mer, det kanske börjar släppa nu! Svalkan bidrar nog en hel del också, för i kväll tog Erik och jag rundan igen och joggade nästan hela vägen :) Annars har dagen bara försvunnit.... Spenderade över två timmar på skype vilket var supertrevligt! Skitbra att skype finns :)
Körde även ett set med bodyrock övningar som jag satt ihop:) 5 olika övningar och jag gör femtio av alla. Lyckades få ner tiden till 12 minuter istället för 20 som första gången jag testade haha ;) Men som sagt tror nog vädret gör jättemycket:) Men det går framåt...

6 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt med Skype så det går att hålla kontakt trots avståndet Tänk vilken skillnad mot när KarlOskar och Kristina emigrerade dom tog med ett astrakanträd för att ha något kvar från Sverige
    Sen är det bra att du får sitta en stund mellan träningspassen

    SvaraRadera
  2. hehe, Ja, skype e verkligen kanon... får avståndet att minska ;) Vad 17 är astrakanträd? Tog de med sig det sista eller, ? för jag har aldrig hört talas om de i Sverige ;)

    SvaraRadera
  3. Har du inte läst utvandrarna av W Moberg ?
    Astrakan är en äppelsort ärligt så har inte jag heller läst boken men har sett serien som gått några gånger kommer inte ihåg om kristina tog med en kärna eller ett skott

    SvaraRadera
  4. Men...du har skaffat ny blogg? Jag minns att sist jag skulle kolla in din blogg så fanns den inte kvar (det var dock ett bra tag sen nu), jag trodde du hade slutat blogga av nån anledning :) Kul att se att precis ALLA bloggare håller på att träna och gå ner i vikt haha. Jag har inte kommit lika långt på vägen som du, det går seeegt men i alla fall åt rätt håll.
    Jag håller med om att det är skönt att det äntligen är lite svalare ute, fy så varmt det varit i sommar! Hoppas inte vintern blir lika jävlig som sommaren varit varmt bara..

    SvaraRadera
  5. Helena,
    Jag bytte bara adress på bloggen ;)

    Håller alla på att träna ? ;) Wow låter som en hälsosam trend, älskar träningsbloggar.

    Jag har typ styrketränat och powerwalkat i ca 8 år, men tröttnade på att det inte hända något. Bestämde mig för att sätta upp mål och ägna mer tid (som jag just nu har gott om) till att träna:) Ser framför mig hur jag har den perfekta kroppen i höst.

    ... och ja, hoppas verkligen vintern blir mildare än förra året hahaha, och året innan vad jag hört :)

    SvaraRadera
  6. Maud,
    Har faktiskt inte läst utvandrarna... kändes som den var deprimerande och bara handlade om fattigdom haha:) Men jag kanske har fel? :)

    SvaraRadera